כת"ב זינקה בכ-9% בעקבות השקעה של נוספת של ילין לפידות

בעקבות המהלך, בית ההשקעות יחזיק בכ-7.5% ממניות חברות ההחזקות בביומד ■ במסגרת הגיוס, גורמים נוספים ישקיעו בכת"ב עוד 5 מיליון שקל

יאיר לפידות ודב ילין
יאיר לפידות ודב ילין

חברת ההחזקות בביומד כלל ביוטכנו  (כת"ב) פרסמה מצגת מרשימה לפני כמה שבועות, ובה תוכניות להנפקה של לפחות ארבע חברות פורטפוליו בנאסד"ק בשנתיים הקרובות. כעת נראה כי הפעילות מול המשקיעים נשאה פירות. ביום ראשון דיווחה החברה כי בית ההשקעות ילין לפידות ירכוש כ-4% ממניות כת"ב בהצעה פרטית לפי מחיר השוק (3.31 שקל למניה) בהשקעה של 20 מיליון שקל. מניות ילין לפידות בכת"ב יהיו חסומות, כך שרבע מהן ישתחררו בכל חצי שנה החל מעוד חצי שנה ועד שנתיים מהיום. ההשקעה הנוכחית מגדילה את החזקות ילין לפידות לכ-7.5% מכת"ב.

במסגרת המהלך יושקעו בכת"ב עוד 5 מיליון שקל על-ידי גופים נוספים, לפי אותם תנאים. את העסקה ניהלה רוסריו חיתום.

בעקבות הדיווח זינקה מניית כת"ב ב-9.5% ביומיים (ראשון והיום) למחיר של 3.73 שקל והיא משקפת לחברה שווי של 530 מיליון שקל. כת"ב עצמה נסחרת בתל אביב בלבד ואין תוכניות להנפיקה בחו"ל בשלב זה. בעלי המניות העיקריים הם כלל תעשיות של המיליארדר לן בלווטניק (52%) חברת התרופות טבע (17%) וילין לפידות, שהפך כעת לבעל המניות השלישי בגודלו בחברה.

כת"ב מתכננת להנפיק לפי שוויים של מאות מיליוני דולרים את החברות הישראליות גמידה סל וביוקנסל ואת החברות האמריקאיות ניאון ו-לוק. כל חברות הללו מפתחות תרופות לטיפול בסרטן, למעט לוק המפתחת תרופות לטיפול במחלות של מערכת העצבים והמוח. נציין כי ביום ראשון פורסם גם תשקיף פומבי להנפקה של חברת יורוג'ן הישראלית, כך שנראה כי שחקני הביומד הישראלים מעריכים את שוק ההנפקות בוול סטריט כפתוח או עומד להיפתח.

לוק, בה מחזיקה כת"ב כ-24%, חתמה על הסכם עם נוברטיס, המאפשר לאחרונה להשקיע בה בחודשים הקרובים לפי שווי של 75 מיליון דולר. ניאון, בה מחזיקה כת"ב 5%, גייסה לאחרונה 70 מיליון דולר לפי שווי של מעל 200 מיליון דולר. ביוקנסל נסחרת בתל אביב בשווי של כ-30 מיליון דולר, וכת"ב מחזיקה בה 44%. לגבי גמידה סל, כת"ב רכשה לפני כחודש את מניות טבע בחברה לפי שווי של 120 מיליון דולר. כעת כת"ב מחזיקה ב-24% בגמידה סל.

ילין לפידות נחשב לבית השקעות מוערך בשוק ההון והשקעתו עשויה להוביל לכניסה של גופים נוספים לחברה, באופן שיעודד את הסחירות בחברה וישפר את סיכויה להיכנס למדדים נוספים. כיום החברה נמצאת במדדים SME60, ביומד, טק-עלית, בלוטק ו-AllShare.

מניית כת"ב עלתה ב-55% מתחילת השנה
 מניית כת"ב עלתה ב-55% מתחילת השנה