קבוצת רכישה תקנה מגרש ברח' אבן גבירול בת"א ב-23 מ' ש'

הקבוצה רכשה אופציה להקמת בניין בן 7 קומות ו-15 דירות ברחוב אבן גבירול פינת השופטים ■ האופציה בעלות של מיליון שקל תקפה עד לחודש אוגוסט

הבית באבן גבירול  / צילום: איל יצהר
הבית באבן גבירול / צילום: איל יצהר

חברת ויה נדל"ן, בבעלות עו"ד ניר לוי, רכשה אופציה לרכישת מגרש ברחוב אבן גבירול 41 פינת רחוב השופטים בתל-אביב תמורת 23 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). בגין האופציה, שניתנה לויה נדל"ן עד חודש אוגוסט לגיבוש קבוצת רכישה שתרכוש את המגרש, שילמה החברה מיליון שקל.

מדובר באחד המגרשים האחרונים ברחוב אבן גבירול עליו מצוי בית ישן צמוד קרקע, אותו צפויה הקבוצה לרכוש מהיורשים של בעליו. הבית צפוי להיהרס ועל המגרש מתוכננת הקמת בניין בוטיק בן 7 קומות, הכולל קומת קרקע מסחרית ו-15 דירות בנות 2-4 חדרים, מרפסות, מחסנים וחניון תת קרקעי.

7 עד 9 קומות

זכויות הבנייה מתאפשרות על פי תוכנית בנין עיר מאושרת, שלא במסגרת תמ"א 38 וללא בקשה להקלות. את הפרויקט תכנן האדריכל יאיר זיק.

מויה נדל"ן נמסר כי המחיר המוערך לדירת 2 חדרים בפרויקט יתחיל ב-2.17 מיליון שקל. מחיר דירת הפנטהאוז מוערך ב-5.5 מיליון שקל.

עוד בינואר 2015 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב מסמך מדיניות לרחוב אבן גבירול, שבו רואה העירייה שדרה מרכזית המשלבת שימושים שונים. במסמך הגדירה הוועדה המקומית את גובה הבנייה ברחוב כ-7-9 קומות, תוך העדפה לפרויקטים של התחדשות עירונית במסלול הריסה ובנייה מחדש. בחלק הצפוני של אבן גבירול התירה העירייה בנייה חדשה של עד 9 קומות בבניינים הכוללים מסחר בקומת הקרקע, ואילו דרומית לכיכר רבין, בתחום "העיר הלבנה", על פי ההכרזה של אונסק"ו, הוגבלה הבנייה ל-7 קומות בלבד. עוד הגדיר המסמך כי הכניסה לחניונים תת קרקעיים לא תהייה מרחוב אבן גבירול. נזכיר כי על פי התוכניות של עיריית תל-אביב ונת"ע, הקו הירוק של הרכבת הקלה צפוי לעבור בתוואי תת קרקעי ברחוב.