האוצר יחתום על רפורמת הטלפוניה עד סוף השבוע

המשמעות היא שהשלב האחרון של רפורמת השוק הסיטונאי נכנסת לתוקף, לאחר שבשבועות האחרונים הואילה בזק לקדם את השימוש בתשתיות הפיזיות שלה ולאפשר לפרטנר וסלקום חיבורים של סיבים אופטיים לשכונות ברחבי הארץ

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא
משה כחלון / צילום: איתמר סיידא

שר האוצר משה כחלון קרוב לחתימה על המחירים החדשים לשימוש מתחרים בטלפוניה של בזק. ככל הנראה עד סוף השבוע תהיה חתימה רשמית. המשמעות היא שהשלב האחרון של רפורמת השוק הסיטונאי נכנסת לתוקף לאחר שבשבועות האחרונים הואילה בזק לקדם את השימוש בתשתיותיה הפיזיות ולאפשר לפרטנר וסלקום חיבורים של סיבים אופטיים לשכונות ברחבי הארץ.

החתימה של כחלון מאפשרת למשרד התקשורת להוציא לפועל את השימוש בתשתיות הטלפוניה של בזק במסלול של מכירה חוזרת, כלומר המתחרים יוכלו לגייס לקוח חדש שישתמש בתשתית הקיימת של בזק, אלא שהוא יהיה לקוח של סלקום או פרטנר, תוך כדי שבזק מחייבת אותן והן מחייבות את הלקוח במקביל.

הויכוח סביב המתכונת והמחירים, כולל בג"ץ שהגישה בזק, עכבו את השירות שאמור היה להיכלל ברפורמה כבר לפני שנתיים.

משרד התקשורת קבע מחירים חדשים לשירות והוא צפוי לצאת בשימוע בקרוב שיאפשר לכל השחקנים בשוק להביע את דעתם על מחיר השימוש. זה אומר ששוב הולך להתפתח מאבק על המחירים מכיוון שבזק תתנגד ותדרוש לייקר את המחיר וכל שאר מתחרותיה ידרשו להפחיתו. המחיר שנקבע הוא 16 שקל לחודש פלוס אגורה לדקה.