העבודה: 12 מנדטים בסקרים, 9 מועמדים לראשות המפלגה

ח"כ עמיר פרץ הוא היחיד שהגיש הצהרת הון עדכנית: בית בשדרות, דירה של רעייתו בבת-ים ו-5 הלוואות עם יתרת חוב של 300 אלף שקל ■ דוברי הרצוג: אין שינוי בהצהרה שמסר בעבר

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: תמר מצפי

רשימת המועמדים בבחירות המוקדמות (פריימריס) לראשות מפלגת העבודה, שיתקיימו בחודש יולי הקרוב, נסגרה היום (ה'), ומספרם גבוה ממחצית מספר המנדטים שצופים למפלגה הסקרים האחרונים. המועמדים הם היו"ר המכהן יצחק (בוז'י) הרצוג, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ עמר בר לב, השר לשעבר מ"כולנו" אבי גבאי, האלוף במיל' עמירם לוין, הפעילה המפלגתית דינה דיין, הפעיל החברתי הוד קרובי וההיסטוריון פרופ' אבנר בן זקן .

ח"כ איילת נחמיאס ורבין היא הראשונה והיחידה עד כה שהודיעה על תמיכתה הפומבית במועמדותו של הרצוג. "בשנים האחרונות ראיתי את הרצוג מקרוב ונחשפתי להקרבה האישית למען מטרה גדולה והוויתור על האגו לטובת מטרות לאומיות חיוניות", היא מסרה.

מי שזוכה לתמיכה המשמעותית ביותר הוא המועמד עמיר פרץ, שלצידו חברי הכנסת איציק שמולי, איתן ברושי, רוויטל סוויד וחיליק בר. בבר-לב, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל, תומך בינתיים רק ח"כ מיקי רוזנטל. לפחות עד עתה, אף אחד מחברי הכנסת של המפלגה לא הודיע על תמיכה פומבית באבי גבאי, אראל מרגלית, עמירם לוין או דינה דיין.

על פי סקרים פנימיים של כמה מהמועמדים, פרץ ממשיך להוביל באופן מובהק סטטיסטית על יתר המועמדים, כאשר בר-לב וגבאי צמודים במקום השני.

פרץ נחשב למי שפקד הכי הרבה חברים למפלגה, אולם כ-12 אלף טפסי התפקדות שעל פי הערכות מזוהים עם פרץ נמצאים במה שהוגדר "בדיקה" של הגורמים המשפטיים במפלגה. כפי הנראה, פנייה בעניין נעשתה גם למשטרת ישראל בטענה כי מדובר ב"מפקד ארגזים" קבלני שכלל לכאורה שלמונים, בקרב מי שלא באמת הביעו עניין במפלגה.

פרץ, צריך לומר, הוא גם המועמד היחיד שצירף להגשת המועמדות שלו הצהרת הון עדכנית. היו"ר הרצוג הציג הצהרה דומה לקראת הבחירות האחרונות לכנסת, ועל פי דובריו אין כל שינוי בפרטים שנמסרו אז (בית בצהלה בשווי 8 מיליון שקל ופקדונות בנקאיים בסך 2.6 מיליון שקל).

יתר המועמדים, למרות שפנינו בעניין, טרם מסרו הצהרת הון. על פי ההצהרה של פרץ, הוא מחזיק בית פרטי בשדרות ששוויו מוערך ב-1.3 מיליון שקל, ודירה נוספת בבת-ים בבעלות רעייתו אחלמה, בשווי 650 אלף שקל. על שמה של אחלמה רשום גם רכב יוקרתי מסוג שברולט אימפלה שעלה בשנת 2014 כ-239 אלף שקל ומוערך כיום בכ-140 אלף שקל.

לפרץ מספר קופות גמל, אבל מה שבעיקר מעניין הוא דווקא ההלוואות שנטל: 5 הלוואות שונות מהבנקים, עם יתרת חוב כוללת בסך 303 אלף שקל. לשאלת "גלובס" השיבו אנשיו של פרץ כי ההלוואות נלקחו הן לצרכי פריימריס והן לצרכים אישיים.