שרים בכירים נגד ליברמן: הפטפטת על צפון קוריאה - מטורפת

תגובת פיונגיאנג לדבריו של שר הביטחון בראיון לוואלה! NEWS עוררה תרעומת בקרב שרים בממשלה ■ "התבטאות מטורפת שמכניסה את ישראל לטווח הטילים של קוריאה", אמר שר בכיר

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

שרים בכירים בממשלה תקפו אתמול (שבת) בחריפות את ההתבטאות של שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! NEWS , שגררה תגובה חריפה מקוריאה הצפונית. "הפטפטת של ליברמן בעניין צפון קוריאה מסכנת את ביטחון ישראל. מוטב שיפסיק לפטפט עצמו לדעת ויתמקד בהחזרת הביטחון לישראל", אמר שר בכיר לוואלה! NEWS. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לנושא, ומלשכת שר הביטחון לא נמסרה תגובה לביקורת.

שר בכיר אחר אמר כי מדובר ב"התבטאות מטורפת שמכניסה את ישראל לסדר היום וטווח הטילים של צפון קוריאה". אחד השרים הוסיף גם כי "אין לנו שום קשר עם צפון קוריאה, אז למה לקפוץ בראש? אין לנו מספיק אויבים? את איסמעיל הניה הוא כבר חיסל? מוטב שיפסיק בברברת הבלתי פוסקת שלו".

ליברמן אמר בראיון לוואלה! NEWS כי העימות בין ארצות-הברית לקוריאה הצפונית עשוי להשפיע ישירות על ישראל. "המטורף הזה מצפון קוריאה הוא בעל הברית הכי קרוב של אסד וגם של האיראנים. יש פה ציר רשע, מצפון קוריאה דרך איראן לסוריה ולחיזבאללה. האנשים האלו, כל מטרתם היא לנסות ולערער את היציבות בכל העולם. זו חבורה קיצונית ומטורפת". לדבריו, "כל משבר גרעיני בכל מקום בעולם ישפיע על כל העולם. צריך להבין: אין משבר גרעיני מוגבל מבחינת מיקום".

גם שר הביטחון לשעבר משה יעלון מתח ביקורת על מחליפו בתפקיד. "‏אחרי שהפציץ את סכר אסואן, הפיל את שלטון החמאס, וחיסל את איסמעיל הניה בתוך 48 שעות, שר הדיבורים מקשקש על צפון קוריאה באופן חסר אחריות. ואין ראש ממשלה שיקרא לסדר את שריו המפטפטים והמתלהמים!".

ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) פנתה לליברמן בעמוד הטוויטר שלה וביקשה: "‏אדוני שר הביטחון, יש לנו מספיק אויבים בסביבה, בוא נתרכז בהם". ח"כ אראל מרגלית הוסיף בעמוד הטוויטר שלו: ‏"שרי הימין לא למדו את הלקח מהנזק שגרמו בפטפוטים על תקיפות בסוריה? וזה עוד שר הביטחון. כמה חוסר אחריות".