תיירות בישראל: סטודנטים למלונאות יחויבו ללמוד את תרבות סין

סטודנטים ישראלים המעוניינים בתואר בינלאומי במלונאות יחויבו ללמוד את השפה המנדרינית ולהכיר את תרבות סין כחלק מהלימודים לתואר

דגל סין / צילום: רויטרס
דגל סין / צילום: רויטרס

הציפייה של משרד התיירות (שגם פועל לשם כך) היא שעשרות אלפי תיירים מסין יציפו את ישראל.

לצד פעולות שיווקיות והשקות טיסות ישירות מסין (בקרוב תרחיב חברת התעופה הסינית היינאן את יעדיה), נעשית היערכות של הכשרת מורי דרך והתאמת חדרים בבתי מלון לצורכי התייר הסיני (שמעדיף למשל לאכול בחדרו).

כעת גם סטודנטים ישראלים המעוניינים בתואר בינלאומי במלונאות יתגייסו למאמץ, וייערכו התאמות, כשהם יחויבו ללמוד את השפה המנדרינית ולהכיר את תרבות סין כחלק מהלימודים לתואר. מסלול הלימוד מכשיר עובדים חדשים וותיקים עבור מלונות כמו דיוויד אינטרקונטיננטל, דן, רשת פתאל, הילטון, נורמן ומלונות בוטיק נוספים.

חובת הלימוד על סין היא שינוי במסלול התואר MBA של בית הספר למלונאות ואטל, הפועל ב-35 מדינות בעולם, ביניהן בישראל.

לדברי מיכאל סבן, מנכ"ל ואטל, פעם לימודי מלונאות חייבו לפתח יכולות לתת שרות באנגלית, כיום תוכנית הלימודים מתאימה עצמה לשינויי העולמיים בענף התיירות והתחזקות סין. ארגון התיירות של האו"ם צופה כי התיירות היוצאת מסין תגיע להיקף של 200 מיליון תיירים סינים בשנה, והמגמה צפויה להתחזק.

לפי נתוני ואטל, התייר הסיני מוציא במדינה בה הוא שוהה יותר מאשר הממוצע: בשעה שההוצאה הממוצעת לביקור עומדת על 1,600 דולר, התייר הסיני מוציא בממוצע 1,947 דולר בביקור.