מנורה ופסגות רוכשות בניין משרדים בניו-יורק ב-200 מיליון דולר

שני הגופים המוסדיים, מהגדולים במשק, חברו לחברת סילברסטין פרופרטיס בעסקה לרכישת בניין משרדים במנהטן עם "אפשרות השבחה משמעותית בנכס"

ניו יורק, מנהטן תחתית, מימין נהר ההדסון ומשמאל האיסט ריבר / צילום: רויטרס
ניו יורק, מנהטן תחתית, מימין נהר ההדסון ומשמאל האיסט ריבר / צילום: רויטרס

קבוצת הביטוח מנורה מבטחים  ובית ההשקעות פסגות ממשיכים לרכוש נדל"ן בחו"ל: שני הגופים המוסדיים, מהגדולים במשק, חברו לחברת סילברסטין פרופרטיס בעסקה לרכישת בניין משרדים במנהטן בכ-200 מיליון דולר. מדובר בבניין המשרדים אשר "נמצא באחד האזורים המתפתחים והצומחים של מנהטן, כאשר בעסקה קיימת אפשרות השבחה משמעותית לנכס", כדברי גורם המעורה בעסקה. מנורה מבטחים תחזיק 42% מהנכס, פסגות תחזיק ב-30%, והיתרה תהיה בידי השותפה האמריקאית.

חברת סילברסטין פרופרטיס, של לארי סילברסטין, פסגות ומנורה מבטחים ירכשו יחדיו את בניין המשרדים הממוקם בחלקה המערבי של מנהטן, ברחוב 54, ושכיום מושכר בשיעור תפוסה של כ-80% בחוזי שכירות ארוכי טווח לתקופה ממוצעת של מעל ל-10 שנים, כאשר בסביבת הרוכשים מציינים כי "השותפים רואים פוטנציאל השבחה בהשכרת השטחים הפנויים", תוך שהם מוסיפים כי "סיווגו הלא שגרתי של הנכס הכולל היתר לשימוש חברות מתחום ה-life science עשוי להיות אטרקטיבי לשוכרים מתחום זה הזוכים לאחרונה לתמיכה ולעידוד ממשלתי".

את העסקה מובילים טל קרת, מחברת סילברסטין, יוני טל, מנהל אגף השקעות ומשנה למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח, ודודי דניאל, מנהל תחום הנדל"ן בפסגות. לסילברסטיין כבר יש שיתופי פעולה עם מוסדיים ישראליים - למשל אחד שהיה עם קבוצת מגדל, כאשר מנורה מבטחים ופסגות כבר הובילו בעבר עסקאות מעין אלה, הנעשות מכספי המשקיעים, וזאת כחלק מתפיסה הדוגלת בגיוון תיק ההשקעות גם לנכסים אלטרנטיביים וריאליים, שלצד רווחי הון יכולים ואף צפויים להניב זרם הכנסות קבוע למדי - לאו דווקא בקשר ישיר עם שוקי ההון.

כך, בעשור ומשהו האחרונים התרגלנו לראות את חמש קבוצות הביטוח הגדולות הופכות לשחקניות נדל"ן של ממש. כמעט תמיד לא מדובר בפעילות יזמית, אף שגם זה קרה, אלא בעיקר כמשקיעות ומחזיקות ישירות בנכסים מניבים - בארץ ובעולם, מסחריים, משרדיים או למגורים - וזאת בעיקר מתוך תיקי העמיתים והמבוטחים הענקיים שהן מנהלות, בתחומי החיסכון לטווח ארוך. בשנים האחרונות הצטרפו למגמה זו גם בתי ההשקעות, ובראשם פסגות. בעבר כבר ביצעו הגופים רכישות בארה"ב בשותפות עם גופים כגון קרן בלו אטלנטיק.

בסוף 2016 חשפנו את תיק הנדל"ן של פסגות ופירטנו כי הוא מהווה כ-2.5% מהתיק כולו. מדובר בשיעור נמוך יותר מזה שמאפיין את תיקי הנדל"ן של קבוצות הביטוח הגדולות - שיותר מ-5% ואף 7% מנכסיהן כבר מושקעים ישירות בנדל"ן.