מריוס נכט משקיע בחברה שעוסקת בתיקון פגיעות בסחוס ועצם

חברת ההשקעות של נכט הובילה סבב גיוס של 18.3 מיליון דולר בסטארט-אפ קרטיהיל

חברת ההשקעות aMoon שהקים מריוס נכט, אחד משלושת ממייסדי צ'ק פוינט, ממשיכה לבצע השקעות בקצב גבוה. היום (א') הודיעה חברת קרטיהיל (CartiHeal) המפתחת טכנולוגיה לחידוש רקמות סחוס ועצם פגועות, על גיוס של 18.3 מיליון דולר, בהובלת aMoon. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הוותיקים של החברה: אלרון הציבורית שהיא המשקיעה העיקרית בחברה, JJDC ( קרן ההשקעות של ג'ונסון אנד ג'ונסון) ופרגרין וונצ'רס. משקיעים קודמים בחברה, שלא השתתפו בסבב הנוכחי, הם קרן אקסלמד של ד"ר אורי גייגר ומורי ארקין, וכן קרןAccess Medical שמובילים לימור סנדץ, דביר קרן וד"ר מיכאל טל.

קרטיהיל נמצאת לקראת ניסוי קליני פיבוטלי רב מרכזי עם השתל שפיתחה Agil-C המשמש לתיקון פגיעות סחוס ועצם. החברה מעריכה כי בעקבות הניסוי ניתן יהיה להגיש את המוצר לאישור ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי. הניסוי ייערך בארה"ב, אירופה וישראל. השתל כבר קיבל אישור שיווק באירופה, אך הוא עדיין אינו משווק בפועל.

Agili-C הוא שתל העשוי מחומר בשם ארגוניט המושתל בנגע המפרקי (הכולל סחוס ועצם תת-סחוסית). תכונות השתל מאפשרות תהליך של נדידת תאי גזע אל השתל, שמפרקים אותו ומצמיחים מחדש רקמת סחוס ועצם בריאה.

היתרון העיקרי של המוצר, לדברי החברה, הוא יכולתו לטפל במגוון רחב של פגיעות בסחוס ובעצם הנובעות הן מטראומה ופציעות ספורט, והן משינויים ניווניים. Agili-C מכוון להשיב לחולים הסובלים מכאבים חזקים אך אינם מועמדים להחלפת מפרק, את אורח החיים הפעיל שאיבדו.

קרטיהיל הוקמה על ידי היזם ניר אלטשולר, שמכהן כמנכ"ל החברה, יחד עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב. הרעיון מוסחר על ידי ב.ג. נגב, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון, ואת שנותיה הראשונות עשתה בחממת אינסנטיב שבשליטת קרן פרגרין.

תוצאות ניסויים קליניים נרחבים קודמים במוצר הדגל של החברה, Agili-C, הראו כי הוא מצליח להוביל לצמיחה מחודשת של סחוס טבעי ושל עצם תת סחוסית, וכתוצאה מכך להקלה בכאב.

"הטיפול שמציעה קרטיהיל מעניק תקווה חדשה עבור חולים הסובלים באופן יומיומי מפגיעות בסחוס ובעצם כתוצאה מטראומה, או משינויים ניווניים", מסר ד"ר יאיר שינדל, שותף מנהל ב-aMoon, "הטכנולוגיה שפיתחה קרטיהיל מובילה ליצירה מחדש של סחוס טבעי ועצם תת-סחוסית בפרוצדורה אחת פשוטה. אנו מתרגשים לקחת חלק בפיתוח הפתרון המבטיח, שכבר מראה תוצאות מרשימות בארץ ובעולם, וגאים לחבור לצוות ההנהלה המוכשר והמשקיעים החזקים, במטרה להביא את הטכנולוגיה הזו למספר רב מאוד של חולים ברחבי העולם".

סבב הגיוס האחרון הוא עדות נוספת לביטחון המשקיעים בטכנולוגיה שפיתחנו,״ אומר ניר אלטשולר, מייסד ומנכ"ל קרטיהיל. "אנו מאמינים שהשתל ישפר משמעותית את מצבם של חולים הסובלים ממגוון פגיעות סחוס ועצם, המעוניינים להשיב לעצמם אורח חיים פעיל ונטול כאבים, ואין להם אלטרנטיבות טובות כרגע".