ההסדר נדחה: השופט יצחק כהן הורשע בהטרדה מינית

(עדכון) - נשיא המחוזי בנצרת לשעבר, השופט יצחק כהן, הודה והורשע בהטרדה מינית של עוזרת משפטית ■ הפרקליטות הגיעה עמו להסדר טיעון לפיו הרשעתו תבוטל, והוא ייקנס - אך היום ההסדר נדחה

השופט יצחק כהן / צילום: שלומי יוסף
השופט יצחק כהן / צילום: שלומי יוסף

שופטת בית משפט השלום לא מוותרת לנשיא בית המשפט המחוזי לשעבר: שופטת בית משפט השלום בראשון-לציון, עינת רון, דחתה היום (ב') את הסדר הטיעון המקל שאליו הגיעה המדינה עם נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר, השופט יצחק כהן, וקבעה כי כהן יורשע בביצוע עבירה פלילית של הטרדה מינית.

כהן הודה והורשע בהטרדה מינית של עוזרת משפטית, בכך שהכניס יד מתחת חולצתה וליטף את גבה, אך הפרקליטות הגיעה עמו להסכמה, לפיה הוא לא יורשע בפלילים, ועונשו יסתכם בביצוע עבודות לתועלת הציבור ובתשלום פיצוי בסך 2,500 שקל למתלוננת נגדו. 

השופטת רון סירבה לקבל את הסדר הטיעון המקל וקבעה כי הוא אינו סביר בנסיבות העניין ונוגד את האינטרס הציבורי. "האינטרס הציבורי אינו מאפשר את סיום ההליך ללא הרשעה של כהן", היא קבעה.

השופטת העבירה ביקורת נוקבת על פרקליטות מחוז מרכז, שהגיעה עם כהן להסדר הטיעון המקל. לדבריה, "אין להקל במקרה ראש ולהפחית בחומרתו, כפי שעשתה התביעה. המדובר בניצול ציני של מעמד בכיר ושל תפקיד בכיר כלפי עובדת צעירה. אכן יש לייחס משקל ללקיחת האחריות של כהן ולכך שהוא הביע אמפתיה למתלוננת, אך אין בכך להפחית מחומרת המעשה, שלא נכנס בגדר מקרים שיכולים להיגמר באי-הרשעה".

השופטת הוסיפה וקבעה כי "אין מקום בשל עיסוקו של אדם לסיים את ההליך ללא הרשעה, אם העבירה מצדיקה הרשעה".

נציין כי הסכמת המדינה לבטל את הרשעתו של כהן היא חריגה. "משקל רב ניתן ללקיחת האחריות על-ידי כהן ולהודאתו שהיא בעלת משמעות כפולה, הן ברמה הציבורית לאור מעמדו הרם של הנאשם", נימקה נציגת פרקליטות מחוז מרכז, עו"ד עדי ארז, את הצעד החריג בדיון שהתקיים בנושא לפני כמה שבועות.

לדברי הפרקליטה, "כהן סיים תפקיד בכיר ביותר, נשיא בית משפט מחוזי, בשל מעשיו... כמו כן, הודאתו בעלת משקל רב כלפי המתלוננת בפרט וחוסכת בזמן שיפוטי יקר".

התובעת ציינה בנוסף כי "כהן הוא נעדר עבר פלילי, ובעניינו התקבל תסקיר שירות מבחן מקיף וממצה, שבסופו של יום בא בהמלצה להימנע מהרשעת הנאשם".

גם כהן ביקש מבית המשפט להתחשב בו ולאמץ את הסדר הטיעון: "הרשעה היא גזר דין מוות בשבילי", הוא אמר. "הרשעה תגרום למחיקתי ממעגל העשייה והתרומה. אני 'אדם מת מהלך'. הבאתי את זה על עצמי, אני לא בא בטענה לאחר, אבל אי-הרשעה תגרום לכך שאוכל לחזור למעגל החברה, לנתינה ולשיקום. אוכל לתת ולתרום ביתר חיי, תהיה לי נחמה מול משפחתי וחבריי במערכת". 

עם זאת, כאמור, דבריו אלה של כהן לא הועילו, והשופטת דחתה את הסדר הטיעון המקל עמו.