טראמפ רוצה מנדלבליט

אין אופוזיציה, אין מי שיבדוק את טראמפ ויאזן אותו

דונאלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונאלד טראמפ / צילום: רויטרס

מה כבר רוצה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ? מנדלבליט. או לפחות מישהו מהזן של היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין. כלומר, מישהו שישמש בתפקיד אוכף חוק כדי לעוקפו למען הבוס. אם לנתניהו יש תובעים כאלה, אז לו, לנשיא ארה"ב, לא מגיע?

מבחינה עניינית, צריך לומר שקומי כבר מזמן היה צריך להיות מודח מתפקידו כראש הבולשת הפדרלית. הוא השתלט על הבחירות לנשיאות כפי שלא עשה אף אחד מקודמיו מאז כינון הרפובליקה. הילארי קלינטון אומרת שבגללו, בעיקר, הפסידה. טראמפ טוען שקומי היה מדי רך כלפיה. מי צודק? זה לא משנה. הנקודה הרלוונטית היא שקומי התערב יותר מדי בבחירות והשפיע על תוצאותיהן, ולא חשוב לטובת מי. כדי לבוא כמה ימים לפני הבחירות עם הודעה הקשורה לחקירת אחד המועמדים - צריך אדם להיות מושחת מאוד או טיפש גמור. כנראה שקומי אינו אדם מושחת.

מה הוא נזכר עכשיו?

אף אחד לא קונה את הנימוקים של טראמפ להדחה. אם באמת היה מדובר בתפקודו בבחירות, אז מה טראמפ נזכר עכשיו? זו השאלה אותה שואלים בארה"ב ולא רק דמוקרטים. הצעד האחרון של הנשיא המוזר ביותר בהיסטוריה האמריקאית הפתיע אפילו את הרפובליקאים. הם לא יודעים איך להגיב. לא משתלם לפגוע בנשיא הן מבחינה מפלגתית ובעיקר אישית. אז מה עושים?

תומכים בהחלטתו?

גם זה קשה מאוד. בעיקר בגלל העיתוי של ההחלטה - ימים ספורים לפני שקומי היה אמור למסור לקונגרס ממצאי ביניים מהחקירה של הקשרים של טראמפ ואנשיו לרוסים בזמן הבחירות. ולפני שהחקירה מרחיקה לכת למקומות שטראמפ ואנשיו כנראה חוששים להגיע אליהם.

 

האיזון שהופר

המזל הגדול של טראמפ, והבעיה הגדולה יותר של האמריקאים בכלל, היא שבבחירות אלה שובש העיקרון של "בדיקות ואיזונים". טראמפ זכה לא רק בנשיאות, אלא גם ברוב בשני בתי הקונגרס. כלומר, למעשה אין אופוזיציה, אין מי שיבדוק את טראמפ ויאזן אותו.

זה לא מצב נדיר, אבל נשיא כמו טראמפ הוא כן תופעה נדירה. הוא כמו ילד שבהתנהגותו מתחנן שישימו לו גבולות. אבל קשה לעשות זאת בלי רוב. לכן הוא מתנהג כמו הילד שיכול לעשות מה שבא לו.

מנדלבליט או ברק

איזה מין אדם יבקש טראמפ למנות במקום קומי. האם זה יהיה מהכפר של מנדלבליט, או מהמחוז ממנו באו אישים כמו אהרן ברק ויצחק זמיר. אנחנו יודעים מה יעדיף טראמפ. השאלה אם חברי מפלגתו יאפשרו זאת.

על מה הדמעות?

היום (ד') מדווחים שהרייטינג של תוכנית "מבט" ביום סגירתה היה כפול מאשר ביום רגיל? כמה זה כפול? 5%!!! אז על מה הדמעות?