מועדון צרכנות חדש מנסה לאגד בני נוער בגילאי 13 עד 18

המועדון, תחת השם "iteen" הושק היום ■ את המועדון הקימה קבוצת iGroup בהשקעה הנאמדת בכ-5 מיליון שקל ■ המועדון פועל באמצעות אפליקציה שבני נוער בגילאים 13 עד 18 מורידים לסמארטפון ודרכה הם מקבלים הטבות

בני נוער קונים ברשת/ צילום:צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בני נוער קונים ברשת/ צילום:צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מבול של מועדוני צרכנות חדשים: מועדון חדש המבטיח הטבות ותוכן לבני נוער, iteen הושק היום (ד'). ההשקעה במהלך הפיתוח והשיווק של המועדון אותו מקימה קבוצת iGroup נאמדת ב-5 מיליון שקל. המועדון פועל באמצעות אפליקציה שבני נוער בגילאים 13 עד 18 מורידים לסמארטפון ודרכה הם מקבלים הטבות. ההרשמה היא חינמית ובדומה למועדוני הצרכנות האחרים הרעיון הוא שכוח הקנייה של קבוצת הצרכנים יסבסד הנחות והטבות בקרב גופים פופולריים עבור קהל הצרכנים הזה.

דרך האפליקציה יכולים החברים להתאים את תוכן ההטבות ואופן הצגתן לכל משתמש, למשל אם מדובר בבן או בבת נוער, התאמה בהתאם לגיל, העדפותיו הצרכניות, מיקום הגיאוגרפי ועוד. בחברה מדגישים כי האפליקציה כוללת מנגנון טכנולוגי שיודע לאמת משתמשים אשר מעוניינים להירשם לאפליקציה, כך שרק בני נוער יוכלו "להתקבל" לאפליקציה (הכוונה היא לדרישה לאימות על ידי הנרשמים בין היתר באמצעות העלאת מסמך המאשר את גילם).

בנושא פרטיות ושמירה על הנרשמים מובטח באפלירציה כי "כל נתון שנאסף הוא חסוי וכפוף למדיניות הפרטיות של האפליקציה"עוד כוללת אפליקציה מנוע חיפוש למורים פרטיים, החזרי קאשבק בקנייה באתרי אונליין ובקרוב יוכנסו גם הצעות עבודה מותאמות לבני נוער. ההטבות ממומשות עם הצגת האפליקציה או לחילופין הקלדת קוד הטבה באתרי האונליין.

קבוצת iGroup, המנהלת את מועדוני ההטבות הדיגיטליים של קבוצת קניוני עופר myofer ואת מועדון הסטודנטים istudent , היא עומדת מאחורי השקת מועדון הנוער iteen. בין החברות והמותגים שיציעו הנחות לחברי המועדון: GETT, קרביץ, פיצה האט, ורטהיימר ספורט, מגנוליה, קבוצת פוקס, מילקה, אוריאו, סופר-פארם, קידום ועוד. היעד שהציב לעצמו המועדון הוא רישום של כרבע מיליון בני נוער עד סוף שנת 2017 "כפי שהגענו ליותר מ-200 אלף סטודנטים ולנתח של יותר מ-75% מהסטודנטים בישראל והיקפי מימוש הטבות של יותר מ-250 מיליון שקלים בשנה, כך נעשה גם עם בני הנוער״, אומר יניב ברק, משנה למנכ״ל iGroup, אשר ישמש כמנכ״ל iteen.

ברק התייחס לכוח הצרכני העצום של בני הנוער, שלדבריו רחוק ממימוש הפוטנציאל שלו מכיוון המשווקים: "בדומה למועדון הסטודנטים המטרה היא להגיע לנתח שוק משמעותי בטווח קצר ובכך לאפשר הוזלת מחירים והגברת היצע ההטבות והתכנים עבור בני הנוער. המהלך הזה הוא המשך ישיר לאסטרטגיה של החברה - חשיפה לכמה שיותר קהלים והבאת המומחיות שלנו בעולמות הפרסום והשיווק אל עוד עולמות תוכן ועוד קהלים. משרד הפרסום המתמחה בבני נוער, teenk, ילווה את המיתוג והפרסום של המועדון, כשאת מהלך ההשקה ילוו בני נוער, מובילי רשת ו"יוטיוברים".

לקראת השקת המועדון ערכה קבוצת iGroup סקר בקרב 400 בני נוער במטרה לבחון את הרגלי הצריכה וההוצאות שלהם. מהסקר עולה כי אמנם מחצית במני הנוער עובדים בחופשות ואחרי הלימודים אולם לפי 43% מבני הנוער, ההורים הם המשלמים העיקריים המשלמים על הוצאות הבילוי והפנאי של בני הנוער כשההוצאה הגדולה ביותר עבור בני הנוער היא עבור בילוי עם חברים. שליש מהמשיבים מרוויחים 200 עד 1,000 שקל בשבוע מדמי כיס או מעבודה - מחציתם סיפרו כי הם חוסכים את הכסף לצרכים עתידיים.

חנן יזדי, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית סיפר כי "אחת ממטרותיה של המועצה היא הורדת בעלויות שבני הנוער נאלצים לשלם מכיסם או מכיס הוריהם. מיזם כזה יכול לצמצם פערים כלכליים רבים ואני מברך על כך"