ישראייר: גידול של 36% במכירות ברבעון הראשון ל-71 מיליון דולר

היקף הטסים בפעילות הבינלאומית של ישראייר גדל ברבעון הראשון של 2017 ב-107% ■ ההפסד הנקי גדל ל-1.6 מיליון דולר

אורי סירקיס / צילום: יונתן בלום
אורי סירקיס / צילום: יונתן בלום

חברת התעופה ישראייר מבית אי.די.בי מפרסמת היום (א') את דוחות הרבעון הראשון של 2017 עם גידול במכירות וגידול בשורת ההפסד. החברה מדווחת על גידול של 36% במכירות: מחזור המכירות של הקבוצה (הכוללת את המותגים נתור, דיזנהאוז בתיירות נכנסת, סקי דיל, שביל הזהב, סאמר סקול וקרוז טור) הסתכם ברבעון הראשון של 2017 ב-71 מיליון דולר, לעומת מחזור מכירות של 52 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

את הרבעון הראשון סיימה ישראייר עם שורת רווח שלילית, כלומר הפסד של 1.6 מליון דולר, לעומת הפסד של 1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בחברה מציינים כי העמקת ההפסד היא בהיקף מצומצם יחסית, זאת למרות הגידול חד במחירי הדלק והקדמת פעילות שיווק ותפעול לפתיחת יעדים חדשים עוד לפני עונת השיא.

את הרבעון הראשון סיימה ישראייר עם EBITDA (רווח לפני מסים פחת והפחתות) בשחיקה של כ-700 אלף דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. גם כאן מציינים בחברה כי השחיקה באה על רקע "החלטה אסטרטגית לפתוח לראשונה יעדים חדשים ברבעון הראשון של השנה ולא לקראת עונת הקיץ". החברה החלה לטוס ברבעון זה ללרנקה, בלגרד וסופיה.

הגידול במכירות של החברה הוא פועל ישיר של הגידול בתנועת הנוסעים: היקף הטסים בישראייר, לפי דוחות רשות שדות התעופה, בפעילות הבינלאומית של החברה גדל לכ-142 אלף נוסעים (בחודשים ינואר-אפריל), לעומת 68,300 אלף נוסעים בתקופה המקבילה אשתקד - מספר זה מהווה גידול של 107% וממקם את ישראייר כחברה הישראלית השנייה בהיקף פעילותה אחרי אל-על.

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, מסר כי "החלטה מהותית שקיבלנו ברבעון זה היא לנצל את החולשה של האירו לצורך רכישה מסיבית של שירותי קרקע ביעדים חדשים שיתופעלו לכל אורך השנה. לראשונה, העזנו להקדים ולהפעיל יעדים חדשים בצפון קפריסין בבלגרד ובסופיה ברבעון הראשון והחלש של השנה. החלטה זאת הגדילה את היקף הלינות שמכרנו מכ-125 אלף לכ-200 אלף לינות ברבעון. השקעה זאת פוגעת בטווח הקצר בשורת תרומת ה-ebitda והרווח הנקי, אך צפויה להחזיר עצמה ברבעון השני והשלישי השנה".

לדברי גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, "ההחלטה להקדמת פעילות השיווק והמכירות ברבעון הראשון נושאת פירות ושיפרה את תזרים המזומנים של החברה. פתיחת המוקד החדש בשדרות והרחבת המוקד באילת אפשרו היערכות טובה יותר לקליטת הביקושים המוקדמים אשר ייצרנו בפעילות שיווקית. גם אתר המובייל המהפכני שהשקנו מניב פירות, ובקרוב יושק אתר דסקטופ מהפכני לא פחות".