תבעו את המושב בעקבות הצפה - ולבסוף שילמו לו פיצויים

התובעים, שטענו כי עליהם להרוס את ביתם כתוצאה מהצפה, גרסו כי הנזק נגרם כתוצאה מתשתיות לקויות במושב ■ ביהמ"ש קיבל את עמדת המושב כי מקור הליקויים הוא בבניית הבית

כדורסל, הצפה / צלם: רויטרס
כדורסל, הצפה / צלם: רויטרס

תושבים במושב, שטענו כי עליהם להרוס את ביתם ולבנות אותו מחדש כתוצאה מהצפה, ניסו ללא הצלחה לתבוע פיצויים מהמושב, בטענה כי מחדליו גרמו להריסת ביתם. רק לאחר ניהול משפט והגשת חוות-דעת של שמאי מקרקעין, חזרו בהם התובעים מתביעתם נגד המושב - ולבסוף גם פיצו את המושב ב-12,000 שקל, במסגרת הסדר פשרה.

מדובר בבני זוג אשר בנו את ביתם בהרחבה הקהילתית של המושב, אשר הגישו תביעה בסך 1.3 מיליון שקל נגד המושב. לטענת בני הזוג, המושב היה אחראי להצפה שהתרחשה בכביש העובר סמוך לביתם, שכתוצאה ממנה נפגע הבית בצורה קשה. כתוצאה מכך, טענו בני הזוג, הם צריכים להרוס את הבית ולבנות אותו מחדש.

התובעים צירפו לתביעתם חוות-דעת של מומחה מטעמם וטענו כי בעקבות חדירה מסיבית של מים מתחת למבנה ביתם, חלק מהמבנה שקע, חלקו אחר נותק מהכלונסאות, הקרקע תפחה, נוצרו סדקים בכל הבית, וכן נהרס הפיתוח הסביבתי שלו.

לטענת התובעים, מושב אשבול התרשל בביצוע עבודות הפיתוח ובתחזוקה של השטח הציבורי ולא נהג כפי שמושב מיומן וזהיר היה נוהג בנסיבות העניין. לכן, טענו, המושב חייב לפצותם על ההרס והבנייה מחדש.

המושב, באמצעות עו"ד אסנת קלודני-חיים ממשרד חגי שבתאי, שפירא, הגיש חוות-דעת סותרת, בה הוכיחו כי הנזקים שנגרמו לבית התובעים לא היו קשורים כלל להצפה בכביש שעובר בסמוך אליהם, אלא למחדלי בנייה של התובעים בתכנון והקמת הבית.

בית המשפט מינה מומחה מטעמו אשר קיבל את מסקנות המומחים מטעם המושב, ולאחר שנחקרו עדי התובעים, ביקשו בני הזוג לחזור בהם מתביעתם, וכאמור אף פיצו את המושב ב-12,000 שקל.