כנפיים קצוצות: תע"א לא תקים תצוגה בסלון האווירי בצרפת

לדברי גורמים בתעשייה האווירית, החברה צפויה להסתפק בהופעה צנועה יותר, שתתמקד בנציגות של אנשי מכירות במתחם הביזנס של התערוכה היוקרתית

בעוד כשבועיים ייפתח בשדה התעופה בלה בורז'ה הסמוך לפריז, צרפת, הסלון האווירי הנחשב לתערוכה הביטחונית היוקרתית בעולם, שרבבות פוקדים אותה.

התע"א, שבאופן מסורתי מציגה במסגרת הסלון האווירי את מיטב פיתוחיה ומוצריה בניסיון לקדם מכירות בעולם, החליטה לוותר השנה על שטח התצוגה ועל מיצג מושקע ולדברי גורמים בחברה, היא צפויה להסתפק בהופעה צנועה יותר, שתתמקד בנציגות של אנשי מכירות במתחם הביזנס של התערוכה היוקרתית.

הגורמים קושרים בין ההופעה המצומצמת של תע"א למצב המשברי שפוקד את החברה בעת האחרונה: הקושי המתמשך במינוי יו"ר, חקירת המשטרה שמסעירה את החברה, יחסי העבודה המתוחים וניסיון לחסוך בעלויות כספיות.

אלא שגורמים אחרים בחברה דחו בתוקף את ההסבר וסיפקו מצידם הסבר אחר: בשונה משנים קודמות, שבהן החברה הקימה מיצגים מפוארים לצד אזור תצוגה מושקעת שמאובזרת במטוסים ללא טייס, מערכות מכ"ם מתקדמות וטילים - לחברה אין מוצר חדש שהיא מבקשת לחשוף ולכן, היא תמקד את מאמציה במתחם אירוח ענק ששכרה.

לדברי אותם גורמים, בסלון הקרוב תייצג את תע"א משלחת של לא פחות מ-30 מנהלי חטיבות ומנהלי מפעלים, כמו גם בכירים אחרים, שכבר נקבעו להם פגישות עסקיות רבות עם לקוחות פוטנציאליים מרחבי העולם ועם גורמים מכובדים אחרים.

יצוין כי בשונה מחברות ביטחוניות אחרות בעולם, שמציגות באופן קבוע בסלון האווירי, לתע"א יש בעלות על ה"ביתן העגול", שנמצא במתחם התערוכה ונרכש על ידה בשנות ה-70 של המאה הקודמת בידי המייסד שלה, אל שווימר ז"ל.