איראן: "7 הרוגים בירי בפרלמנט"; מחבלת מתאבדת בקבר חומייני

(עדכונים שוטפים) - כלי תקשורת במדינה דיווחו על מה שנראה כמו מתקפה משולבת, שכללה שתי קבוצות של 4 חמושים שהסתערו על סמלי השלטון ■ בפרלמנט נפצעו לפחות שמונה, ובמוזוליאום של חומייני התפוצצה מחבלת מתאבדת ■ דאע"ש נטל אחריות

אנשים נמלטים מההתקפה בפרלמנט האיראני / צילום: רויטרס
אנשים נמלטים מההתקפה בפרלמנט האיראני / צילום: רויטרס

לפחות הרוג אחד ופצועים נוספים במתקפה משולבת שאירעה היום (ד') בטהראן , בירת איראן - כך דיווחה התקשורת המקומית. המתקפה הראשונה בוצעה בתוך הפרלמנט, המג'לס, וזמן קצר לאחר מכן תקפו כמה מחבלים את קברו של מייסד הרפובליקה האסלאמית רוחאללה חומייני. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על המתקפה החריגה. דאע"ש נטל אחריות לפיגועים. 

מספר המחבלים והנפגעים לא ברור וישנם דיווחים סותרים והרשויות טרם מסרו פרטים רשמיים על המתקפה. לפי סוכנות הידיעות תסנים, לפחות שבעה בני אדם נהרגו, וארבעה בני אדם נלקחו בני ערובה. לפי הטלוויזיה האיראנית, שמונה בני אדם נפצעו כשארבעה מחבלים תקפו את המג'לס שבו התקיימו במקביל דיונים. בטלוויזיה האיראנית שידרו לאחר מכן בשידור ישיר דיונים מהפרלמנט. לפי אחד הדיווחים, מחבל אחד הצליח להימלט ופתח באש ברחוב.

כוחות ביטחון רבים הגיעו לאזור וחסמו את הדרכים המובילות לפרלמנט. חבר הפרלמנט אליאס חזרתי צוטט באתר הטלוויזיה הממלכתית באומרו כי במתקפה במג'לס היו שלושה מחבלים, שניים מהם היו חמושים בקלצ'ניקוב והשלישי באקדח. חבר פרלמנט אחר אמר לסוכנות הידיעות איסנא כי כל המחבלים כותרו בידי כוחות הביטחון והכניסות למבנה נסגרו.

עבור כחצי שעה החלה מתקפה נוספת, בקברו של חומייני בדרום העיר. לפי הטלוויזיה האיראנית, ארבעה מחבלים תקפו את המתחם, בהם מחבלת מתאבדת. מספר הנפגעים במקום לא ברור. אתר הקבר של חומייני, שבו קבורים אישים מרכזיים נוספים, נחשב לאחד הסמלים המרכזיים ביותר של הממסד השמרני.

על אף שאיראן אינה מדינה שסובלת מפיגועים בשנים האחרונות, היא נמצאת בכוננות גבוהה מחשש לניסיונות התקוממות של ארגוני הטרור וההתנגדות שבשטחה. בין היתר, "המדינה האסלאמית" (דאעש) וארגונים קיצוניים אחרים שקיים חשש שיוציאו לפועל פיגועים, וכן התקוממת של בדלנים כורדים ומיעוטים אחרים במדינה השיעית.

כמו כן, גם ארגון הגרילה מוג'אהדין חלק, שמוגדר ארגון טרור גם במערב, פועל מעת לעת נגד מטרות של המשטר ומבצע מתקפות נגדו.