ממחר: עיצומים בחברת החשמל, כולל אי הנפקת חשבוניות

ועד עובדי חברת החשמל פותח בעיצומים על רקע קידום תחנות כוח פרטיות ■ בין הצעדים: אי ניתוק צרכנים שלא שילמו ■ בוועד מדגישים כי לא תהיה פגיעה בחשמל או בביטחון המדינה

רוטנברג  / צלם: יוסי וייס, חברת החשמל
רוטנברג / צלם: יוסי וייס, חברת החשמל

בעקבות כוונת שרי האוצר והאנרגיה להעביר ביום ראשון בממשלה החלטה על סגירת יחידות 1-4 ופתיחת תחנות כוח פרטיות במקום יחידות אלה, החליט ועד עובדי חברת החשמל על עיצומים החל ממחר (ג') בבוקר:

- אי שיתוף-פעולה עם יצרנים פרטיים בכל הרמות לרבות בנוגע לתכנון, סקרי חיבור היתכנות, פגישות תיאום וכיו"ב במחוזות ובניהול המערכת לרבות פתיחת הזמנות חדשות.

- עצירת תשלומים ליצרנים פרטיים מ-50 מג"ו ומעלה וכן עצירת תשלומים לספקים חיצוניים.

- אי ניתוק צרכנים שלא שילמו.

- לא יונפקו חשבונות חשמל.

- ניתוק מגע ממשרד התשתיות מתמונת המצב של הייצור.

- לא תהיה פגיעה בחשמל, בטחון המדינה או חיי אדם וכן לא יינקטו צעדים בעיתות חירום.

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, ציין כי "עד היום שרי האנרגיה והאוצר דאגו למרוח את עובדי חברת החשמל בזפת ונוצות תוך הפחדת הציבור שהוועד יוריד את השאלטר, וזאת בעוד הם דואגים להעביר את חברת החשמל ללא תמורה למשפחת עופר, משפחת אריסון, משפחת תשובה וחבריהם".

מחברת החשמל נמסר: "עמדת החברה הייתה ועודנה כי יש לקדם את הרפורמה במשק החשמל בדרך של הידברות ומו"מ בין השותפים לתהליך - המדינה, החברה ונציגות העובדים. לנגד עיני הנהלת החברה עומדת בראש ובראשונה טובת הלקוחות ורציפות אספקת החשמל, והיא תפעל להגנת לקוחותיה ספקיה ועובדיה באמצעים העומדים לרשותה, תוך שמירה על החוק, לרבות פנייה לבית הדין לעבודה על פי צורך".