פיתוח ישראלי: אפליקציית מוזיקה שהיא גם רשת חברתית

הכירו את אפליקציית MUGO הישראלית שמבקשת להפוך לרשת החברתית המובילה בעולם בתחום המוזיקה עם מוצר חדשני ושיתופי-פעולה חתומים עם חברות סלולר ומותגי מוזיקה מובילים בעולם

מוזיקה, מאז ומעולם הייתה חוויה חברתית - אנחנו הולכים להופעות ביחד, שומעים מוזיקה במסיבות ביחד, נהנים מהאזנה משותפת ועוד. בעידן המובייל החוויה הפכה לאישית, כל משתמש מאזין למוזיקה לבד במכשיר שלו, דרך יו-טיוב או בתשלום חודשי לספקי מוזיקה שונים.

במידה והמשתמש מעוניין לשתף מוזיקה או לקחת חלק בחוויה חברתית מוזיקלית, הוא נדרש ל'קפץ' בין מספר אפליקציות שונות, לדוגמא: להיכנס ליו-טיוב, להעתיק את הלינק של השיר, לפתוח ווטס אפ, לבחור למי לשלוח, ואז...הצד השני יקבל לינק וישמע עם עצמו - חווית המוזיקה השיתופית כיום היא מאוד רדודה, אם בכלל.

אפליקציית MUGO - Music on the GO מחזירה את ההאזנה לחוויה קבוצתית רחבה, בדומה לחוויית המשתמש באפליקציות כמו אינסטגרם, בהן אנו מעלים ומשתפים תמונות ממקורות שונים במקום אחד. ב-MUGO אנו שומעים ומשתפים מוזיקה יחד, ממקורות שונים, באפליקציה שהיא רשת חברתית וגם נגן מוזיקה ברמה הגבוהה ביותר.

הרעיון לפיתוח האפליקציה עלה בתחילת שנת 2016 כאשר השתתפנו בתערוכה בארה"ב וראינו במהלך ההפסקות עשרות חברה צעירים, מאותו הקולג’, שיושבים אחד ליד השני, כל אחד מרוכז במכשיר הנייד שלו ועוסק בענייניו. פתאום אחד מהם אומר: "אני שומע עכשיו את הסינגל החדש של אחד הזמרים החמים" והתחילה המולה, כולם התחילו לחפש את השיר במכשירים שלהם, חלקם התקבצו מסביבו, רצו מאחד לשני ולאט לאט התחילו לשמוע את השיר, כל אחד מספק מוזיקה אחר אפל, ספוטיפיי, יוטיוב וכדומה.

כך, מתוך המהומה הגדולה שנוצרה 'נפל לנו האסימון' ושאלנו את עצמנו "האם נצליח לייצר נגן מוזיקה שמאגד בתוכו את ספקי המוזיקה השונים ולגרום למשתמשים שנמצאים במקומות שונים לשמוע את אותו השיר ובדיוק באותה הנקודה.

מאחורי מוג'ו עומדת למעשה טכנולוגיית לייב-שר, עליה הגישה החברה פטנט, המאפשרת למשתמשים להאזין יחד בזמן אמת לאותו שיר, על אף שהוא לקוח מספקי מוזיקה שונים, ולהסתנכרן בדיוק על אותה נקודה בשיר.

בנוסף מאפשרת האפליקציה לשתף מוזיקה, לעקוב אחר משתמשים עם טעם מוזיקלי דומה ולשתף פלייליסטים בין חברים. היא כוללת גם את הפיצ'רים מיוזיק אראונד מי המאפשר לראות על גבי מפה מהם השירים המתנגנים כרגע באזור של המשתמש ולהאזין להם, איי-פיל-לייק פיצ'ר המאפשר האזנה לשירים על פי מצבי רוח שונים בהתאם לתיוג הרגשי שהמשתמשים העניקו לשירים, צ'אט בזמן אמת בעת האזנה משותפת לאותו שיר ועוד.

החברה נוסדה במרץ אלפיים ושש עשרה ובמאי אלפיים ושבע עשרה סיימה את גיוס הסיד ממשקיעים מישראל, ארה"ב, גרמניה ואוסטרליה. בסך הכל עד כה מיליון דולר. מוג'ו זוכה להורדות רבות ברחבי העולם, מעל ל-90% מהיוזרים משתמשים בה באופן יומיומי. לפני ההשקה חתמנו על הסכמים עם חברת סלולר מובילה ואנחנו במגעים עם חברות סלולר נוספות. חתמנו על הסכם עם מותג מוביל בתחום המוזיקה, ואנחנו במגעים מתקדמים מאוד עם אחת משלושת חברות המוזיקה הגדולות בעולם. השאיפה שלנו היא להפוך לרשת החברתית המובילה בעולם בתחום המוזיקה. בן נוער ממוצע בארה"ב מאזין למוזיקה במשך ארבע שעות ביממה, ומדובר על תעשייה המגלגלת חמישים מיליארד דולר בשנה. אנחנו יוצאים בימים אלו לסבב גיוס נוסף של שלושה מיליון דולר בכדי להרחיב את פעילות השיווק למדינות נוספות ולמטרת שיתופי פעולה עם הגופים המובילים בתחום".