"חברת סייבר מגייסת מיליונים ב-15 דקות, לנו היה יותר קשה"

הכירו את LawGeex - סטארט-אפ המפתח מערכת שמסייעת לעורכי דין ומשפטנים לעבור על חוזים באופן יעיל ■ בפרק השני של "עוד פודקאסט" - נורי בכור, המנכ"ל והיזם, מספר על האתגרים בדרך לשינוי שוק עריכת הדין, שעדיין לא הצטרף למהפכה הטכנולוגית

לפני שהקים את הסטארט-אפ LawGeex, המסייע לעורכי דין ומשפטנים לעבור על חוזים משפטיים באופן יעיל ומהיר יותר, וגייס עבורו כ-10 מיליון דולר, לנורי בכור, לא היה שום ניסיון ביזמות. "את הרעיון להקמת הסטארט-אפ קיבלתי עוד כשהייתי עורך דין. לא היה לי רקע בכלל, אבל הייתי מתוסכל מאד מכך שאין אף פתרון טכנולוגי מוצלח לעבודת עורכי הדין - ורציתי ליצור אחד כזה שמייעל אותה. לא ידעתי איך לפתור את הבעיה, אבל הייתי נחוש".

בכור אמר את הדברים במסגרת הפרק השני של "עוד פודקאסט" - תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות, בשיתוף "גלובס". הוא ממשיך ומספר כי "יצאנו למכור את הרעיון וקיבלנו דחיות רבות. משקיעים, שותפים במשרדי עורכי דין - אנשים לא הבינו למה צריך את זה, מה גם שלא היו הצלחות מוכחות בתחום. אבל אנחנו האמנו שעד שמישהו לא ינסה להשתמש במערכת, הוא לא ידע מהי שווה באמת", מוסיף בכור.

להאזנה לפרק השני עם בכור - לחצו כאן:

עוד סיפר בכור על מסעו האישי - מעורך דין אשר עבד כ-8 שנים במקצוע (מתוכם 6 שנים במשרד עורכי הדין מיתר ושות'), ועד למעבר לתחום היזמות להקמת הסטארט-אפ LawGeex, אשר, כאמור, גייס עד היום כ-10 מיליון דולר, מעסיק כ-30 עובדים ומוכר את המוצר שלו ללקוחות גדולים בישראל ובעולם.

לדבריו, "בהתחלה לא יכולנו להצביע על הצלחות, היינו צריכים 'לחנך' את המשקיעים כדי לשכנע אותם להצטרף אלינו למסע, הרבה לפני שהיינו צריכים לשכנע את הלקוחות ולמכור. בגלל שהיה לנו קשה לגייס כסף, הבאנו בהתחלה מימון מהיקב ומהגורן. בנינו אב-טיפוס וקיבלנו מענק מהמדען הראשי, לאחריו היה לנו יותר קל להביא כסף 'מבחוץ', ממשקיעים פרטיים", נזכר בכור. "ואז התחלנו לעבוד באמת, לפתח את המוצר באמת לדרישות השוק. זה לא היה פשוט - היום אנשים מקימים סטארט-אפ בתחום הסייבר ומגייסים אליו תוך 15 דקות מיליוני דולרים. אצלנו הסיפור היה אחר".

איך הפך בכור את LawGeex לפלטורמה מצליחה, גייס כספים, עובדים ו"שרד" שלוש תפניות עסקיות משמעותיות? ומהם הכלים בהם השתמש לחדירה לשוק, צמיחה והבאת לקוחות? התשובות לשאלות אלה ועוד, בפרק השני של "עוד פודקאסט".

*** "עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

*** הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס" ובתמיכת RISE TLV.

*** את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Splash Ventures (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).