מדוע מפסיקה גוגל לקרוא ולסרוק מיילים של משתמשיה?

13 שנים אחרי שהושק שירות המייל החינמי של גוגל, מודיעה ענקית החיפוש כי תפסיק לסרוק את המיילים שלכם לצורך הצגת פרסומות מותאמות ■ אז איך בכל זאת ידעו בגוגל אילו מודעות רלוונטיות לכם?

גוגל, מיילים, מחשב/ צילום: שאטרסטוק
גוגל, מיילים, מחשב/ צילום: שאטרסטוק

עד סוף השנה גוגל תפסיק לסרוק את המיילים שלכם בשביל להתאים לכם פרסומות. גוגל הודיעה על כך בסוף השבוע בבלוג שלה.

השירות החינמי שקיים מאז 2004 , למי שלא יודע, סורק את המיילים שלכם באופן אוטומטי, מאתר מילות מפתח, ולפי זה מציג לכם מודעות פרסומת. כן, מה שאתם חושדים שקורה בפייסבוק במחשכים, מתרחש בג'ימייל לאור יום. אבל לא רק לפרסומות - גוגל סורקת ממילא את המיילים שלכם בשביל למיין אותם בתיבה, ובשביל לסנן עבורכם ספאם והונאות, וכן מאפשר ליצור תשובות מוכנות מראש למיילים שאתם מקבלים. כך או כך, התהליך אמור להיות אוטומטי וללא בני אנוש שיושבים ומחטטים במיילים.

אז למה פתאום להפסיק? דיאן גרין, סגנית-נשיאה לגוגל ענן, מסבירה שבשירות המייל בתשלום שלהם לארגונים שמבוסס על ג'ימייל אין סריקה לצורך פרסומות, והחברה החליטה ליישר קו בין ג'ימייל החינמי שעליו מנויים 1.2 מילארד איש, לבין זה שמיועד לארגונים ולו מנויות 3 מיליון חברות.

אז האם לא יהיו יותר פרסומות? האם גוגל תפסיק לאסוף עליכם מידע? לא בדיוק. עדיין יופיעו לכם פרסומות ג'ימייל ומידע משירותים אחרים של גוגל כמו חיפוש וצפיות ביוטיוב לדוגמה.