פפושדו מקים 285 יח"ד בר"ג בהשקעה של כחצי מיליארד שקל

מדובר בפרויקט פינוי-בינוי, מסגרתו ייהרסו 89 דירות ישנות ברחוב המתמיד, ויוקמו 285 דירות חדשות במקומן בשני מגדלים בני 29 קומות

פרויקט פינוי-בינוי ראשון ברמת-גן יוצא לדרך: חברת מגדלי הייליין, מקבוצת ים סוף שבבעלות משפחת פפושדו, תהרוס בקרוב 4 בניינים ישנים ברחוב המתמיד 19-21 סמוך לצומת עלית ברמת-גן, הכוללים 89 דירות ישנות ו-5 חנויות, במסגרת פרויקט פינוי-בינוי. על השטח שיפונה תקים החברה שני מגדלים בני 29 קומות הכוללים 285 דירות חדשות ומספר חנויות. הדיירים במתחם פונו לדירות חלופיות בשכר דירה שמממנת קבוצת ים סוף, ולפרויקט הונפק כבר היתר בנייה. את שלב א' של הפרויקט תבצע חברת אשטרום והיקף ההשקעה בפרויקט נאמד בחצי מיליארד שקל. המגדל הראשון צפוי להתאכלס ב-2021. המתחם הוכרז על ידי הממשלה כמיועד לפינוי-בינוי בדצמבר 2013.

את הפרויקט יזמה החברה לפיתוח והתחדשות עירונית שבבעלות האדריכל גיל שנהב ועו"ד יריב בר דיין, שקידמה את התוכנית ובמסגרת מכרז שערכה בשיתוף התושבים, נבחרה קבוצת ים סוף לבצע את הפרויקט לאחר שגברה על החברות אזורים, שיכון ובינוי נדל"ן ובוני התיכון. הפרויקט תוכנן על ידי משרד כנען שנהב אדריכלים. הפרויקט שנקרא 'HIGHLINE' כולל דירות 3-5 חדרים ודירות מיוחדות, החל מסך של 2.2 מיליון שקל.

בשנת 2013 אושרה התוכנית למתן תוקף בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בגירסה מצומצמת יותר מזו שאושרה בוועדה המקומית. מספר הדירות בפרויקט קוצץ ב-45 דירות, מ-330 דירות ל-285 דירות. עוד נקבע במסגרת התוכנית שאושרה כי 20% מכלל הדירות יהיו דירות קטנות בשטח שלא יעלה על 67 מ"ר. אחד היתרונות הבולטים של התוכנית היא סמיכותה לתוואי הרכבת הקלה שעובר בציר ז'בוטינסקי על צומת עלית.

ברמת-גן, מומשו בשנים האחרונות פרויקטים רבים של התחדשות עירונית, רובם במסלול תמ"א 38, אך עד היום לא מומש פרויקט פינוי-בינוי במתכונת הקלאסית במתחם מוכרז על ידי הממשלה. למעשה, מדובר בפרויקט הפינוי-בינוי הראשון שיוצא לדרך בעיר, ומצטרף לערים שבהן מומשו פרויקטים מסוג זה דוגמת קרית אונו, גבעתיים, פתח תקווה ונווה שרת בתל-אביב.

קבוצת ים סוף אשר הוקמה על ידי היזם ואיש העסקים אלי פפושדו, יוזמת מקימה ומנהלת פעילות בתחום הנדל"ן בארץ ובאירופה. בקבוצה נכללת, בין היתר, קבוצת המלונאות הבינלאומית Park Plaza אשר הקימה, מחזיקה ומנהלת כיום כ-40 בתי מלון בערים מרכזיות באירופה כגון אמסטרדם, ברלין, ולונדון. בישראל הקימה הקבוצה פרויקטים למגורים ביניהם מגדל נווה צדק בתל-אביב, מגדלי המרינה בהרצליה, פרויקט חצרות המושבה ברחובות ועוד.

לדברי יואב פפושדו, יו"ר קבוצת ים סוף, החברה מוצאת את תחום הפינוי-בינוי כיעד אטרקטיבי להשקעה: "לדיירים ולרוכשי הדירות כאחד חשובים מאוד כיום הגב הפיננסי של החברה היזמית המבצעת את הפרויקט, כמו גם הניסיון רב השנים של קבוצת ים סוף בהקמת בתי מלון יוקרתיים באירופה ופרויקטים למגורים בישראל".