מוטי בן משה העלה שוב את המחיר בהצעת הרכש לנעמן גרופ

מניות קרדן ישראל יימחקו השבוע מהמסחר, בעקבות הצלחת הצעת הרכש של החברה-האם קרדן יזמות

מניותיה של חברת קרדן ישראל  יימחקו בימים הקרובים מהמסחר בבורסה בתל-אביב, בעקבות הצלחתה של הצעת הרכש שהגישה החברה-האם שלה, קרדן יזמות, להחזקות הציבור. גם הצעת הרכש שהגישה אלון רבוע כחול של מוטי בן משה להחזקות הציבור בחברה-הבת נעמן גרופ  מתקרבת לידי סיום מוצלח בזכות העלאת מחיר נוספת ותמיכה מוצהרת מצד בית ההשקעות מיטב דש.

היום דיווחה אלון רבוע כחול כי העלתה פעם נוספת את מחיר הצעת הרכש שלה להחזקות המיעוט (22.5%) ברשת כלי הבית והטקסטיל נעמן גרופ. נוסף על כך, נדחה מועד ההיענות האחרון להצעה ממחר ליום חמישי הקרוב. אלון רבוע כחול מציעה כעת מחיר של 5.06 אגורות למניה - שיפור של 10.5% לעומת המחיר הקודם שהוצע למשקיעים, ושיפור של כמעט 27% בהשוואה למחיר המקורי שהוצע בתחילת יוני.

בסך הכל, מוכן כעת בן משה לשלם כ-21.4 מיליון שקל תמורת מניות נעמן גרופ שבידי הציבור. במפרט הצעת הרכש, הדגישה היום אלון רבוע כחול כי בית ההשקעות מיטב דש, שמחזיק ב-11.4% מנעמן גרופ, הודיע לה באופן רשמי כי בכוונתו להיענות להצעת הרכש במחיר שהוצע היום. נוסף על כך, מסרה אלון רבוע כחול כי גופים מוסדיים נוספים "שוקלים בחיוב להיענות להצעת הרכש".

דויטש ובירם עשויים להצטרף הצעת רכש אחרת הגיעה בסוף השבוע האחרון לכדי סיום מוצלח. ביום חמישי אחר הצהריים דיווחה קרדן יזמות כי רוב מכריע מקרב בעלי מניות המיעוט של החברה-הבת, קרדן ישראל, נענו בחיוב להצעת הרכש שהגישה. עקב כך יימחקו בקרוב מניות קרדן ישראל מהמסחר בבורסה, והיא תהפוך לחברה פרטית בבעלותה המלאה של קרדן יזמות. קרדן ישראל היא השכבה האמצעית בפירמידה, שכוללת את קרדן יזמות בשכבה העליונה וקרדן נדל"ן בשכבה התחתונה.

גרעין השליטה בקבוצה כולל את אבי שנור, יוסף גרינפלד ואיתן רכטר, כשאליו עשויים להצטרף בעתיד גם גיל דויטש ורוני בירם (שכבר משמש דירקטור), אם מניותיו של גרינפלד יוצאו למכירה בידי כונס הנכסים שלו. בסך הכל מחזיקים כיום חמשת בעלי מניות אלה ב-83.3% מקרדן יזמות, שפעילותה היחידה היא החזקה של 80.6% ממניות קרדן ישראל.

גם לקרדן ישראל יש כיום פעילות מרכזית אחת - החזקה ב-71%.26 ממניות קרדן נדל"ן. זאת, לאחר שמכרה אשתקד את החזקותיה (46.1%) ביבואנית הרכב UMI תמורת 397 מיליון שקל. במסגרת הצעת הרכש, הציעה קרדן יזמות לרכוש מהציבור את יתרת מניות קרדן ישראל שאינן בידיה, תמורת תשלום של 35 מיליון שקל במזומן והקצאה של עוד 14.22% מניות קרדן נדל"ן (שיועברו אליה קודם לכן כדיבידנד בעין), בעלות שווי שוק של כ-50 מיליון שקל. בעקבות הצעת הרכש תחזיק קרדן יזמות ב-100% מקרדן ישראל, שתחזיק ב-57.04% ממניות קרדן נדל"ן.