בריטניה מציגה: אחת מספינות המלחמה המתקדמות בעולם

הצי המלכותי הבריטי משיק בימים אלה את ספינת המלחמה הגדולה בתולדותיו - נושאת המטוסים קווין אליזבת' ■ מדובר בספינת ענק הכוללת סיפון מטוסים בגודל של כ-3 מגרשי כדורגל, שתתופעל ע"י כ-1,600 אנשים

נושאת מטוסים קווין אליזבט/ צילום: מתוך הוידאו
נושאת מטוסים קווין אליזבט/ צילום: מתוך הוידאו

הצי המלכותי הבריטי משיק בימים אלה את ספינת המלחמה הגדולה בתולדותיו, נושאת המטוסים קווין אליזבת' (HMS Queen Elizabeth ). ספינת הענק תצא מנמל רוסית' שבסקוטלנד ( Rosyth, Scotland ) לשיוט הרצה בן שישה שבועות, כשבזמן זה יבחנו המערכות המרכזיות של ספינת הדגל העתידית.

הספינה שאורכה 280 מטרים ורוחבה כ70 מטרים כוללת סיפון מטוסים בגודל של כשלושה מגרשי כדורגל והיא מסוגלת לשוט במהירות מרבית של עד 46 קמ"ש.

את הקווין אליזבת' יתפעלו כ- 1600 איש בהם צוותי אוויר וצוותי נחתים. נושאת המטוסים החדשה אמנם גדולה יותר מקודמותיה אך לצורך תפעולה דרושים פחות אנשי צוות, וזאת בזכות המערכות האוטומטיות המובנות שלה.

לכשתכנס לשירות מבצעי בצי הבריטי מתוכננת הקווין אליזבת לשאת כתריסר מטוסי F-35B מהדור המתקדם של מטוסי החמקן, אך בשנים הראשונות היא צפויה לשאת כוחות מסוקים בלבד.

לדברי האדמירל סר פיליפ ג'ונס הספינה מייצגת את מיטב ההנדסה והתעשייה הבריטית, וכשתהפוך למבצעית מדובר יהיה לדבריו, בעידן חדש ועדות לעוצמתה הצבאית של בריטניה.