לאחר ההפסד לנתניהו: סרנה הוצא לחופשה מ"ידיעות אחרונות"

בשלושת השבועות האחרונים מאז פרסום פסק הדין בתביעה שהגישו נגדו בני הזוג נתניהו, לא מתפרסמים טוריו של סרנה, וב"ידיעות" מתלבטים כיצד לנהוג בו ■ סרנה: "כרגע אני לא כותב, זה נמצא בבירור ביני לבין העיתון"

בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר
בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר

העיתונאי יגאל סרנה הוצא לחופשה בתשלום מ"ידיעות אחרונות", ובשלושת השבועות האחרונים טוריו השבועיים לא מתפרסמים ב"מוסף לשבת" של העיתון. הטור האחרון שפרסם סרנה במוסף היה ב-9 ביוני, יומיים לפני פרסום פסק הדין בתביעה שהגישו נגדו בני הזוג נתניהו. הידיעה הראשונה בעניין פורסמה באתר "העין השביעית".

התביעה הסתיימה כזכור בניצחונם של בני הזוג, לאחר שנקבע כי על סרנה לפצות אותם ב-100 אלף שקל בתוספת 15 אלף שקל הוצאות משפט.

"כרגע אני לא כותב, זה נמצא בבירור ביני לבין העיתון", אמר היום (ד') סרנה ל"גלובס". "אתה יכול לקרוא למצב שבו אני נמצא כרגע חופשה או השעיה".

בתשובה לשאלה האם המצב הנוכחי שלו בעיתון קשור לפסק הדין, השיב סרנה: "אני אומר חד וחלק - הטורים לא מתפרסמים מאז פסק הדין, וזה גלוי לעין. עוד דבר שגלוי לעין זה שלפני כמה חודשים התפרסמו התמלילים של השיחות בין המו"ל שלי (נוני מוזס) לבין ראש הממשלה, ושם יצא שביבי כנראה - אין שם את המילים שלו - ביקש לסלק אותי. ומוזס השיב לו שהעניין מורכב. זה היה שנתיים לפני תביעת הדיבה, והמשפט אחר-כך היה עוד חלק בניסיון להשתיק אותי".

מנקודת המבט של העיתון, הדברים נראים מורכבים יותר. ככל הידוע, ב"ידיעות אחרונות" אכן שוררת מאז פרסום פסק הדין התלבטות לגבי מעמדו של סרנה. מצד אחד, לבכירים במערכת קשה להתעלם מאותה ביקורת חריפה שהטיח השופט בהתנהלות סרנה ובדרך בדיקת העובדות שלו - ואל הביקורות הזאת הצטרפו גם עיתונאים בכירים רבים כמו דן מרגלית, גיא פלג ואחרים. מצד שני, סרנה עדיין נחשב על-ידי בכירי העיתון לאחד מטובי הכותבים בו, והוא נתפס כעיתונאי ותיק ומוערך, כך שכרגע עדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין.

בני הזוג נתניהו הגישו תביעה נגד סרנה בעקבות שני פוסטים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו במארס 2016. סרנה סיפר על מקרה שלטענתו אירע במציאות, כאשר בעת נסיעה לילית של שיירת ראש הממשלה בכביש מספר 1, נאלצה השיירה כולה לעצור, וראש הממשלה נדרש לעזוב את הרכב בשל ריב עם רעייתו.

בני הזוג הכחישו את האירועים מכל וכל וטענו כי הפוסט השקרי פוגע בשמם הטוב ומהווה המשך לפרסומים בזויים קודמים של סרנה נגדם בעיתונות ובעמוד הפייסבוק שלו.

בית המשפט קיבל את מרבית טענותיהם, חייב את סרנה לשלם להם פיצויים והוצאות משפט ודחה את שלל טענות ההגנה שהוא העלה, ובראשן את הטענה כי מדובר ב"תביעת השתקה" של נתניהו נגדו.