הרצוג הודיע רשמית על תמיכה בפרץ לראשות העבודה

אחרי ח"כ מרגלית, גם היו"ר המודח תומך במועמדות פרץ לראשות העבודה: "ניסיונו הכולל של עמיר, הרקורד הביטחוני, המדיני החברתי והכלכלי שלו השילוב הם שהכריעו את הכף"

עמיר פרץ / צילום: איל יצהר
עמיר פרץ / צילום: איל יצהר

אחרי חבר הכנסת אראל מרגלית, גם היו"ר המודח של מפלגת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, הודיע היום (ו') רשמית על תמיכתו בעמיר פרץ לקראת הסיבוב השני בפריימריס על ראשות המפלגה מול אבי גבאי.

"לאחר ששקלתי ובחנתי את מכלול השיקולים הקשורים בבחירות לראשות מפלגת העבודה, לאחר שהתיעצתי עם חברותיי וחבריי, החלטתי להתייצב ולתמוך במועמדותו של עמיר פרץ לראשות המחנה הציוני", הודיע הרצוג. לדבריו, מצטרפים להחלטתו זו מקורביו חברי הכנסת איילת נחמיאס-ורבין ופרופ' מנואל טרכטנברג.

"ישיבה על הגדר אינה אופציה בהכרעות מהותיות", הוסיף הרצוג. "ניסיונו הכולל של עמיר, הרקורד הביטחוני, המדיני החברתי והכלכלי שלו השילוב הם שהכריעו את הכף. לניסיון תפקיד מכריע במנהיגות. לעמיר יתרון מובהק בכך. לא ביקשתי דבר ולא קיבלתי דבר. עמדתי על שלושה עקרונות: שמירה על המחנה הציוני, דהיינו האחדות עם התנועה, מעמדה של ציפי לבני כיו"ר התנועה והתחייבות לפעול להקמת גוש פוליטי בראשותנו להחלפת הליכוד ונתניהו. שמחתי שעמיר פרץ נענה לכל אלה ואני שיפעל ליישומם". הרצוג סיכם: "אני קורא לתומכיי להתייצב לימינו של עמיר, לבסס את ניצחונו ולפעול במשותף להחלפת השלטון".

במערכת הפוליטית יש מי שהעריך מראש כי הרצוג ומרגלית יתמכו בפרץ בעיקר כדי להיות שם כשהוא נכשל במרוץ לראשות הממשלה, זאת אף שלגבאי יש סיכוי גבוה יותר לכאורה במרוץ כזה.