אחרי השקעה של ילין לפידות: מיטב דש ישקיע 25 מ' ש' בכת"ב

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה נסחרה היום במגמה חיובית במחיר המשקף לה שווי של 565 מיליון שקל

מעבדה של חברת גמידה סל, מבין החזקותיה של כת"ב / צילום: איל יצהר
מעבדה של חברת גמידה סל, מבין החזקותיה של כת"ב / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מיטב דש ישקיע 25 מיליון שקל בחברת ההחזקות בביומד כלל ביוטכנו  (כת"ב). זהו הגוף המוסדי הישראלי השני שמשקיע בכת"ב בטווח של ארבעה חודשים, אחרי שבאפריל הושקעו בה 20 מיליון שקל על ידי ילין לפידות. מיטב דש, שביצע את ההשקעה לפי מחיר של 3.7 שקלים למניה (מחיר השוק אתמול), יהפוך לבעל 5.3% ממניות כת"ב (ילין לפידות מחזיק 8%).

מניית כת"ב, שנסחרה היום במגמה חיובית, משקפת לחברה שווי של 565 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה ב-50%. חברת ההחזקות בביומד מתמקדת בשנים האחרונות בחברות מתחום הסרטן והנוירולוגיה, עם מעט החזקות היסטוריות וחדשות בתחומים נוספים.

כת"ב נמצאת בשליטת חברת כלל תעשיות של המיליארדר לן בלווטניק (50%) ושל חברת טבע (16.6%), שהגדילה בתחילת השנה את חלקה בחברה.

נכסי החברה העיקריים הם חברת מדיווד (43%), המפתחת תרופה לטיפול בכוויות ופצעים, ונסחרת לפי שווי של 140 מיליון דולר; חברת גמידה סל (18%) וחברת ביוקנסל (44%), וכן החברות האמריקאיות ניאון (5%) ולוק (24%).

כת"ב מתכננת להנפיק לפי שוויים של מאות מיליוני דולרים את גמידה סל, ביוקנסל, ניאון ולוק. כל חברות האלה מפתחות תרופות לטיפול בסרטן, למעט לוק, המפתחת טיפולים למחלות של מערכת העצבים והמוח.

מנכ"ל כת"ב, עופר גונן, אמר היום: "אני גאה שבית ההשקעות מיטב דש, מהגופים המובילים בשוק ההון הישראלי, מאמין בחברה, בהנהלתה ובאסטרטגיה שלה. בכוונתנו להמשיך בביצוע מהלכים עסקיים שיציפו ערך משמעותי לבעלי המניות שלנו".