שלוש חברות היי-טק ישראליות גייסו היום 60 מיליון דולר

CellSavers גייסה 20 מיליון דולר ■ Deep Instinct גייסה 32 מיליון דולר ■ Applitools גייסה 8 מיליון דולר

אייל רונן ואיתי הירש / צילום: רוני פרל
אייל רונן ואיתי הירש / צילום: רוני פרל

CellSavers גייסה 20 מיליון דולר פחות משנה אחרי סבב הגיוס הקודם

CellSavers השלימה סבב גיוס B של 20 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". סבב זה מגיע פחות משנה לאחר הגיוס הקודם של החברה, בהיקף של 15 מיליון דולר, שבוצע באוגוסט אשתקד. לפי הידוע, 10 מיליון דולר מהגיוס החדש זרמו מכיסה של קרן ההון סיכון הישראלית Red Dot, ו-5 מיליון דולר משתי קרנות ההון סיכון שהשקיעו בחברה בעבר: סקויה וכרמל.

Red Dot, שהיא משקיעה חדשה בחברה, יצאה לדרכה רק לפני כשנה, והיא ממומנת על ידי Temasek החזקות, חברת השקעות של ממשלת סינגפור. יו"ר ושותף-מנהל של הקרן הוא יורם אורון, מחלוצי ההון סיכון בישראל. כפי שציינו בעבר, האנג'ל היחיד שמושקע ב- CellSaversהוא רוברט אנטוקול, מייסד ומנכ"ל פלייטיקה, חברת המשחקים המצליחה ביותר בישראל שנמכרה תמורת 4.4 מיליארד דולר.

CellSavers פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לבצע התאמה בזמן אמת בין צרכנים לבין אנשי מקצוע מיומנים. "CellSavers פועלת על מנת לספק חוויית לקוח יוצאת דופן ולוודא שהתיקונים והתמיכה במכשירים - החברה מתמקדת בשלב ראשון בתיקון מכשירי סמארטפון ומכשירים ניידים אחרים לפי דרישה - יהיו מהירים ונוחים ככל האפשר, תוך מזעור הזמן שבמהלכו הצרכנים נמצאים ללא מכשיר תקין. טכנאי CellSavers שמים להם למטרה להגיע ללקוח תוך 60 דקות, בלי תלות במקום שבו הוא נמצא, ולבצע תיקונים איכותיים עם אחריות", טענה החברה בהודעתה מלפני שנה. השירות של CellSavers זמין ב-18 אזורים עירוניים גדולים ברחבי ארה"ב דוגמת ניו יורק, בוסטון, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, יוסטון, דאלאס, שיקאגו, ואטלנטה.

אייל רונן, מייסד-שותף ומנכ"ל CellSavers, ציין אז כי "החזון של CellSavers הוא לאפשר לתקן או להחליף בצורה קלה, מהירה ואמינה כל מוצר טכנולוגי שמתקלקל. לשם כך בנינו תשתית טכנולוגית מתוחכמת שמאפשרת חיבור בזמן אמת בין טכנאים מקצועיים לבין צרכנים. בעוד שנים בודדות, כשיתקלקל לצרכן בבית מכשיר הפלייסטיישן, טלוויזיה חכמה, נתב אינטרנט או כל מוצר חכם או אלקטרוני, CellSavers תאפשר לו לקבל בתוך 60 דקות טיפול אישי מאיש מקצוע עם החלפים הנדרשים, המגובה במערך מלא ומיידי של שירות לקוחות ובאחריות מלאה".

CellSavers

שנת הקמה: 2015

מה החברה עושה: פלטפורמה להתאמה בזמן אמת בין צרכנים לבין אנשי מקצוע

מייסדים: אייל רונן (מנכ"ל); איתי הירש

סך גיוסי הון עד כה: 38 מיליון דולר

מספר עובדים: מעל 30 (בנוסף, החברה מעסיקה מעל 500 טכנאים בארה"ב)

בעלי מניות עיקריים: קרנות ההון סיכון סקויה, כרמל ו-Red Dot; רוברט אנטוקול, מייסד ומנכ"ל פלייטיקה

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה

 Deep Instinct גייסה 32 מיליון דולר

תעשיית הסייבר סקיוריטי הישראלית ממשיכה לרתוח, הן בזירת הרכישות והן בזירת גיוסי ההון: המגייסת התורנית היא Deep Instinct שהשלימה גיוס של 32 מיליון דולר, וכך גייסה מאז הקמתה 50 מיליון דולר.

Deep Instinct מגדירה עצמה כחברת אבטחת סייבר שמיישמת יכולות של למידה עמוקה לפיתוח מערכות להגנת סייבר. "פתרון הגנת הסייבר של החברה ממנף את יכולות החיזוי של למידה עמוקה בכדי ליצור פתרון הגנה אקטיבי, הנמצא על המכשירים עצמם ומגן כנגד איומי יום אפס (Zero day) והתקפות סייבר מתקדמות ברמות דיוק ויעילות גבוהות. הפתרון של החברה שומר על תחנות הקצה של הארגון ו/או כל מכשירי המובייל על גבי כל תשתית", כך לפי הודעת החברה.

לאחרונה, Deep Instinct זכתה בתואר "חלוצה טכנולוגית" על ידי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ו"סטארט-אפ פורץ דרך" בתחרות של NVIDIA. "באמצעות יכולת הלמידה העמוקה יכולה החברה לזהות, לחזות, למנוע ולהגיב לפעילות זדונית על פני וקטורים שונים של התקפות והיא מספקת הגנה אדפטיבית מפני מתקפות סייבר מתקדמות", נאמר בהודעתה.

המנכ"ל ומייסד-שותף, גיא כספי, ציין בהודעה: "ראיות חזקות מאמתות את העליונות הטכנולוגית של הקוד הייחודי בלמידה עמוקה של החברה במימושים שונים של אבטחת מידע. גיוס ההון הנוכחי יאיץ את הפריסה שלנו בעיקר בצפון אמריקה. נפעל להרחבת פתרונות הקצה הקיימים והחלפת אלו הנכשלים תחת בחינת איומים חדשים הקורים מדי יום".

סגן נשיא ומנהל הפיתוח העסקי של ענקית הבינה המלאכותית והמעבדים הגרפיים NVIDIA, ג'ף הרבסט (לקחה חלק בגיוס ההון), ציין בהודעה: "Deep Instinct חלוצה בתחום השימוש במעבדים גרפיים עוצמתיים ליצירת פתרונות הגנה בסייבר המבוססים על בינה מלאכותית". ליין בס, יו"ר Deep Instinct, הוסיף: "הביטחון ביכולת הפתרונות המסורתיים כדי למנוע ולחזות איומי סייבר ממשיך לרדת. למידה עמוקה תסגור את הפער הנוצר מטכנולוגיות קיימות".

ד"ר אלי דוד, סמנכ"ל טכנולוגיה ומייסד-שותף ב-Deep Instinct ציין בהודעה: "בשנים האחרונות אנחנו חווים את השיפור הדרמטי ביותר בהיסטוריה של בינה מלאכותית תודות ללמידה עמוקה. למרות התוצאות המדהימות חסם הכניסה ללמידה עמוקה נשאר עדיין גבוה, ומספר בודד של חברות בעולם הצליחו לפתח תשתית למידה עמוקה עצמאית לשימוש מבצעי".

Deep Instinct

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: אבטחת סייבר

מייסדים: גיא כספי; ד"ר אלי דוד; נדב ממן; יואל מימן

סך גיוסי הון עד כה: 50 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: הקרנות Cerracap ו-Blumberg Capital

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה

Applitools שבודקת אפליקציות למכשירים שונים גייסה 8 מ' ד'

הגיוס היומי הכי קטן הוא של חברה שנקראת Applitools והיא גייסה 8 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 15 מיליון דולר. Applitools פיתחה פלטפורמה לבדיקות ויזואליות של אפליקציות, כלומר בדיקות שאלו עוברות - עבור ווב ומובייל - כדי לוודא שהן אכן מותאמות למגוון המכשירים שעתידיים להריץ אותן.

החברה מסבירה כי בעבר אותן בדיקות התבצעו בצורה ידנית, באמצעות צוות בדיקות שישב והשווה בין האופן שבו נראות האפליקציות במכשירים השונים. מטבע הדברים, זהו תהליך ארוך ויקר, ולכן החברה מנסה לעשות לה אוטומציה. הפלטפורמה של Applitools מבוססת על טכנולוגיית ראייה קוגנטיבית והיא מסוגלת לדמות את פעולותיה של העין האנושית ולהשוות בין תצוגה של האפליקציה במכשיר אחד לבין תצוגה במכשיר שני, לזהות את ההבדלים ולהתריע על כך.

החברה השיקה לראשונה את פלטפורמת ה-SAAS שלה בינואר 2015, ומאז השימוש בה עולה בשיעור רבעוני של 25%. לדבריה, מדי שבוע מתבצעות מיליוני בדיקות דרך הפלטפורמה שלה ויש לה מעל 200 לקוחות דוגמת אמריקן אקספרס, מאסטרקארד, סוני ואפילו וויקס הישראלית.

Applitools

שנת הקמה: 2012

מה החברה עושה: פלטפורמה לבדיקות ויזואליות לאפליקציות

מייסדים: גיל סבר; אדם כרמי; משה מילמן

סך גיוסי הון עד כה: 15 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: קרנות ההון סיכון Bessemer, Sierra, Magma; מועדון האנג'לים iAngels ואחרים

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה