הולכים בין הכיתות: כך תהנו מספינינג, בוקסינג או יוגה - בזול

ספינינג, בוקסינג או יוגה? אפליקציית ClassPass מאפשרת להתנסות בכיתות אימון בעיר שבה אתם נמצאים - בעלות של כשליש מדמי המנוי למכון כושר

Classpass / צילום: אתר החברה
Classpass / צילום: אתר החברה

"אני חושב שמסתובב לי הראש ואני רואה שלוש כמוך מולי, זה נורמלי?", שאלתי בקול מותש ועמוס מבטא לאור מחסור בחמצן את הבחורה השדופה והחייכנית בשולחן בכניסה. "שב ואני אביא לך מים", היא אמרה. לא, לא מדובר בבדיקת דם, אלא באימון כושר. בוטקאמפ (טירונות), אם לדייק. ניסיוני הצבאי העשיר גם הקנה לי, מתברר, מקום של כבוד בקבוצת הבינוניים ולא במתחילים - לך תסביר להם שגלי צה"ל זה לא בדיוק המסייעת גבעתי.

יומיים וחצי קודם, דן ויעל סיפרו לי על קלאס פס, האפליקציה החדשה שכל מי שקצת אכפת לו מהקוביות בבטן ושכבות השומן שמקיפות אותן, כבר התמכר אליה. הרעיון פשוט: הרבה מאוד מכוני כושר עם כיתות לקבוצות נפתחו בערים הגדולות בשנים האחרונות, והתחרות עצומה. המכונים הללו זקוקים לדרך לגרום לאנשים לנסות את השיעורים הייחודיים שלהם, ובעיקר - זקוקים לאנשים שימלאו את הכיתות ובעיקר מקומות שמתפנים ברגע האחרון הודות לביטולים או בשעות שבהן אפילו ילדי הסיליקון של העמק עובדים במשרד.

כך נולדה קלאס פס: אפליקציה שתמורת תשלום מאפשרת לחבריה לנסות בעלות של פחות משליש המחיר כיתות כושר בעיר מגוריהם ומעבר לה (הודות להתפשטות המהירה והמרשימה של המיזם). בתחילה הציעה קלאס פס כניסה לכיתות אימון ללא הגבלה תמורת תשלום חודשי. ההגבלה היחידה אז הייתה מספר הכיתות שניתן בכל חודש לקחת במיקום ספציפי (כדי למנוע קניבליזציה, מצב שבו מנויים קיימים של מכון ספציפי מהגרים למקום חדש וחוסכים עלויות). המודל הוכיח את עצמו כיעיל במיוחד עבור המשתמשים אבל קצת פחות עבור המכונים ומפעילי האפליקציה עצמה, שלא ראו כסף מהלהיט.

לאחר שהרבה משתמשים הצטרפו בגלל הדיל האידיאלי, שינו בקלאס פס את המודל: בעוד ששיעור ממוצע עולה 30-35 דולר בסן פרנסיסקו, תמורת 60 דולר ניתן לרכוש מנוי ל-5 כיתות חודשיות (מהן עד 2 באותו סטודיו, כך שלמעשה אפשר לבחור 3-5 מכונים ובהם להתאמן בשיעורים שונים), ותמורת 100 דולר ניתן לבקר 10 כיתות, כשעד 3 מהן באותו מיקום. המשמעות: שליש מחיר, והרבה יותר גמישות.

האפליקציה הנוחה מאפשרת לחפש כיתות בזמן אמת על פי סוג האימון (ספינינג, בוקסינג, בוטקאמפ, יוגה, פילאטיס), על גבי מפה כדי למצוא כיתות קרובות אליכם בדיוק כשבא לכם להזיז את הגוף, וגם במיקומים רחוקים אם אתם מעוניינים לשריין כיתה בזמן שאתם מטיילים בעולם או טסים לפגישות.

"זה די מדהים, אמר דן, שהכיר לי את הקונספט. "אתה יכול לנסות כל כיתה בעיר פחות או יותר, ומתי שאתה רוצה. אפשר פשוט לטעום מהכול כמו בופה ובשליש מחיר".

ההצלחה המטאורית של האפליקציה מאפשרת לקלאס פס להציע סטודיו בכל פינת רחוב בערים הגדולות, כך שבכל יום, גם בסופי שבוע העמוסים, אפשר למצוא מקומות בכיתה. אפילו תנאי הביטול נוחים: ניתן לבטל ללא כל סנקציה עד 12 שעות לפני השיעור. לאחר מכן, משלמים קנס בסך 15 דולר.

הטריק? האפליקציה מכריחה אתכם להישאר בכושר. ביטול המנוי החודשי יוביל לדמי חידוש בגובה של יותר מ-70 דולר, ברגע שתרצו לחזור לחיקו החם והשרירי של קלאס פס. רבים רואים בזה יתרון, שכן האפליקציה "מכריחה" אותם להתאמן אימונים קשים ומאתגרים בקבוצה לפחות 5 פעמים בחודש. לסמי-עצלנים שרוצים להתחיל בקטן - מציעים אפילו חבילות מיני של 3 כיתות בחודש בלבד.