ההתלהבות פחתה? לוזון הקטין גיוס האג"ח המתוכנן ל-55 מ' ש'

החברה ביקשה לגייס 75 מיליון שקל אך הסתפקה בסכום נמוך יותר, כנראה בגלל התשואה הגבוהה שבה נסחרות האג"ח, שירדו ב-5% בחודשיים האחרונים

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

קבוצת עמוס לוזון  יזמות ואנרגיה, שבשליטת היו"ר עמוס לוזון, השלימה השבוע גיוס אג"ח בהיקף של כ-55 מיליון שקל, במקום סכום של 75 מיליון שקל שביקשה החברה לגייס. בשלב המוסדי של ההנפקה קיבלה אמנם לוזון ביקושים של קרוב ל-80 מיליון שקל, אולם החליטה להסתפק בסכום נמוך יותר, ככל הנראה בשל התשואה הגבוהה יחסית שבה נסחרת האג"ח, של כ-6.5%, לאחר שרשמה ירידה של כ-5% במהלך החודשיים האחרונים. את הנפקת האג"ח הובילה חברת החיתום של בית ההשקעות ווליו בייס.

ארז תיק, מנכ"ל קבוצת לוזון, מסר כי "אנחנו מאוד שמחים ששוק ההון ממשיך להביע אמון ולתת לנו כסף". עם זאת, מקורבים להנפקה ציינו כי "ההנפקה נעשתה ביום עמוס עסקאות בשוק, שהתאפיין בסנטימנט שלילי. בהתחשב במצב השוק באותו יום, זו תוצאה לא רעה בכלל".

בין הרוכשים בהנפקה לקחו חלק אלטשולר שחם, ילין לפידות, אי.בי.אי, מגדל ומיטב דש. הסכום שגויס, לפי החברה, מיועד "למימון פעילותה העסקית השוטפת, בהתאם לשיקול דעתה של החברה ועל פי החלטותיה".

גיוס האג"ח הנוכחי הוא השני מאז רכש לוזון את השליטה בחברה, בתחילת 2016, והוא נעשה באמצעות הרחבת הסדרה (ח') שהונפקה בתחילת השנה, ושהיקפה טרם הגיוס הנוכחי עמד על 105 מיליון שקל. מלבד סדרה זו, ללוזון שתי סדרות נוספות (ו'-ז') - בהיקף כולל של כ-200 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של עד 6%.

עמוס לוזון רכש את השליטה בקבוצת לוזון (שנקראה אז א. דורי) מידי גזית גלוב בינואר 2016 תמורת פחות מ-10 מיליון שקל, במהלך בזק שנעשה אחרי קריסה של יותר מ-80% שרשמה המניה ביום אחד, בעקבות החלטת גזית גלוב להיפרד ממנה. מאז זינקה המניה בשיעור של יותר מ-600%, והיא משקפת לחברה שווי של יותר מ-160 מיליון שקל, ולמניותיו של לוזון שווי של כ-120 מיליון שקל.

מאז רכישת השליטה, ביצע לוזון כמה מהלכי התייעלות וסדר בחברה, שצפויים לחסוך עלויות ולהביא למקסום פוטנציאל הנכסים. בין המהלכים: צמצום הפעילות הקבלנית של החברה הבת דורי בנייה, וביצור השליטה בחברה הבת רונסון, העוסקת ביזמות לבנייה בפולין. נוסף על כך, ללוזון יש החזקה מרכזית נוספת בדורי תשתיות אנרגיה (50%), בעלת זכויות של כ-19% בתחנת הכוח הפרטית לייצור חשמל דוראד.