נבחר זוכה לתחרות קמפוס המכללות החדש של צה"ל בעין כרם

ההצעה הזוכה היא של משרד אליקים אדריכלים ■ הקמפוס, שצורתו כעין מניפה, כולל 3 מבנים פנימיים וסדרה של 6 מבנים, בגובה של כ-3 קומות, שממוקמים בניצב לטופוגרפיה ועם הפנים לנוף

קמפוס המכללות של צה"ל בירושלים /קרדיט להדמיות: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון
קמפוס המכללות של צה"ל בירושלים /קרדיט להדמיות: אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון

בחודש מארס השנה נפתחה תחרות אדריכלית לתכנון "קמפוס המכללות", שאליו אמורות לעבור מכללות הפיקוד והמטה (פו"ם) של צה"ל. אתר הקמפוס ממוקם בסמוך לשכונת עין כרם, בירושלים. לתחרות הוגשו 12 הצעות, מתוכן עלו 5 לגמר. היום (א') נודע שההצעה הזוכה היא של משרד אליקים אדריכלים. שאר המתחרים שעלו לשלב הסופי הם משרדי האדריכלים של אבנר ישר, קולקר-קולקר-אפשטיין, סקורקא , וקימל-אשכולות.

התחרות שנוהלה ע"י אגף ההנדסה והבינוי של צה"ל כללה תכנון קמפוס באתר שגודלו כ-34 דונם. גודל המבנה הוא 28,000 מ"ר והוא כולל חללי אודיטוריום, חדרי הרצאות, ספרייה וחדרי עבודה אינטראקטיביים. כמו כן, המתחם אמור לכלול מתקני ספורט, מגורים ושרותים נוספים ללומדים בקמפוס. המשתתפים בתחרות נדרשו להציג "קונספט ייחודי להקמת קמפוס לימודים מודרני, ייצוגי וממלכתי" ובו זמנית, "שאינו מנקר עיניים".

הקמפוס, שצורתו כעין מניפה, כולל 3 מבנים פנימיים וסדרה של 6 מבנים, בגובה של כ-3 קומות, שממוקמים בניצב לטופוגרפיה ועם הפנים לנוף. הסגנון האדריכלי מודרני ופשוט. כמו כן, ע"פ ההצעה, במרבית המבנים יהיו גגות ירוקים, כלומר, גן על הגג.