פרשת הצוללות: אבריאל בר-יוסף ישוחרר למעצר-בית

בתוך כך, היום תחל חקירתו של עד המדינה בפרשה, איש העסקים מיקי גנור

אבריאל בר יוסף / צילום: מוטי קמחי-ynet
אבריאל בר יוסף / צילום: מוטי קמחי-ynet

המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, תא"ל (מיל') אבריאל בר-יוסף, החשוד במעורבות בפרשת הצוללות, ישוחרר היום (ב') מהמעצר וישהה במעצר-בית בתנאים מגבילים. בר-יוסף ישב במעצר מאז התחדשות החקירה הגלויה בפרשה ב-11 ביולי. שחרורו של בר-יוסף מתאפשר לאור הסכמה אליה הגיע סנגורו, עו"ד ז'ק חן, עם הפרקליטות והמשטרה.

בתוך כך, צפוי להתחיל היום עד המדינה בפרשה, איש העסקים מיקי גנור, למסור את עדותו במתקן המשטרה בבית שמש. העדות צפויה להימשך כשבוע וחצי.

גנור היה נציגו בארץ של התאגיד הגרמני טיסנקרופ, המייצר את הצוללות, מ-2009. הוא מונה לתפקיד, לפי החשד, בין היתר בזכות לחץ שהפעיל מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, החשוד אף הוא בפרשה.

מנור חשוד כי העביר כספי שוחד בתמורה למינויו, קיים קשרי שוחד במשך שנים עם עובדי מדינה בכירים וקשר קשר ביחד עם אדם אחר, באמצעות שכירת שירותיו, על-מנת לקדם את עסקיו שלא כדין.

גנור שוהה במעצר במתקן במשטרתי במשך 14 ימים, והוא מנותק מכל אמצעי תקשורת. עם זאת, הוא מורשה לקבל ביקורים של בני משפחה. לאחר שיודה במעשים וימסור את עדותו העשויה לסבך בכירים נוספים במערכת הביטחונית, צפוי גנור לרצות שנת מאסר ולשלם קנס של 10 מיליון שקל.