מגדל אטריום במתחם הבורסה ברמת גן הוביל את אמות לרבעון חיובי נוסף תוך 12 שנה ייצרה חברת הנדל"ן אמות ערך של כ-3.7 מיליארד שקל לאלוני חץ

חברת הנדל"ן המניב אמות סיכמה הבוקר רבעון חיובי נוסף, הממשיך את המגמה המאפיינת אותה כבר תקופה לא קצרה. הנכס הבולט שהקימה בשנים האחרונות - מגדל אטריום במתחם הבורסה ברמת גן - ממשיך למשוך את תוצאותיה קדימה. בסיכום הרבעון השני נהנתה אמות מהמשך אכלוס המגדל, שתמך בצמיחה של 12% בהכנסות ל-164 מיליון שקל, יחד עם אכלוס של שטחים פנויים נוספים.

המשך אכלוס המגדל, המשתרע על שטח כולל של כ-57 אלף מ"ר, גם סייע לאמות, בניהולו של אבי מוסלר, ליהנות משערוך נכסים בהיקף של כ-60 מיליון שקל, ולמרות עלייה בהוצאות המימון שלה עלו רווחיה לרבעון השני ב-5% ל-112 מיליון שקל. אמות מציגה שיפור בפרמטרים בולטים נוספים בסיכום רבעוני, ובהם עלייה של 14% ברווח התפעולי הנקי (NOI) ל-159 מיליון שקל ועלייה של 21% בתזרים המזומנים השוטף (FFO) ל-107 מיליון שקל. בסיכום מחצית השנה עלו הכנסותיה של אמות ב-12% ל-326 מיליון שקל, בעוד שרווחיה נשחקו ב-16% ל-193 מיליון שקל, אחרי עלייה בהוצאות המימון ובהוצאות מס.

במקביל לדוחות הודיעה אמות על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-70 מיליון שקל לבעלי מניותיה, ובראשם בעלת השליטה בה - חברת ההשקעות אלוני חץ, שבשליטת המנכ"ל נתן חץ והיו"ר אבי ורטהיים. אלוני חץ היא הנהנית העיקרית מפריחתה של אמות - פריחה המבוססת על אסטרטגיה שהוכיחה את עצמה כנכונה לאורך השנים, ודרשה עבודה קשה ואינטנסיבית ממנהליה.

אמות, שבחרה להתמקד בתחום פעילות אחד - השכרה, ניהול ואחזקת נכסים, ורכישה, ייזום ופיתוח של פרויקטים לצורכי השכרה, מחזיקה היום ב-102 נכסים מניבים בישראל, בשטח כולל של 1.2 מיליון מ"ר (חלק החברה), הכוללים 789 אלף מ"ר שטחי השכרה ו-454 אלף מ"ר שטחי חניה, בשיעור תפוסה המתקרב ל-100%.

עליית ערך עצומה

אלוני חץ נהנית מעליית הערך העצומה של החברה, הנסחרת היום בשווי של כ-6 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה עלתה בכ-20% בשנה האחרונה, יותר מהכפילה את ערכה בשלוש השנים האחרונות וזינקה ב-400% תוך עשור. כך, תוך 12 שנה ייצרה אמות לאלוני חץ ערך מצרפי של כ-3.7 מיליארד שקל.

אלוני חץ, שהשקיעה קרוב ל-1 מיליארד שקל ברכישת השליטה באמות ב-2005 מידי שש קרנות הפנסיה הוותיקות במסגרת מכרז שקיימו, וזמן קצר לאחר מכן נתח מניות נוסף מבנק הפועלים, השקיעה מאז כ-600 מיליון שקל נוספים בהון העצמי של אמות וברכישות מניות נוספות.

מול זאת, עליית הערך של אמות משקפת לחלקה של אלוני חץ בחברה (כ-60%) שווי של קרוב ל-3.6 מיליארד שקל, ונוסף על כך נהנתה מאז הרכישה מחלוקת דיבידנדים בהיקף מצטבר של כ-1.6 מיליארד שקל, וכן מתמורה ממימושי מניות של כ-150 מיליון שקל.

אמות מעדכנת בדוחותיה היום, כי "היציבות בענף הנדל"ן המניב בישראל נמשכה, ובאה לידי ביטוי הן ברמת הביקושים והן ברמת מחירי השכירות והתפוסות. לאורך השנה החולפת ניכר ביקוש לשטחי משרדים, תעשייה ולוגיסטיקה, במרבית שטחי הפעילות של החברה, אשר התבטא ביציבות מחירים".

מוסלר, מנכ"ל אמות, מוסיף בנושא ואומר, כי "אנחנו נמצאים בסיטואציה של ביקושים חזקים למשרדים וחווים את זה בכל הנכסים שלנו. בניין אטריום הוא דוגמה מובהקת לכך, שכשנה-שנה וחצי לאחר שהתחלנו את השיווק והאכלוס שלו, הוא מאוכלס במלואו".

עוד אמר מוסלר, כי "יש ביקוש חזק מאוד לשטחי משרדים, ואנחנו לא מסוגלים לספק את כולו ומרגישים את זה בכל אזור המרכז. אנחנו מזהים שיש גם ביקושים גבוהים למוצרים איכותיים - יש דיירים שמוכנים לשלם מחיר טוב עבור מוצר טוב, ויש לא מעט דיירים שמחפשים קומות גדולות. אנחנו מספקים לכך מענה עם קומות בשטח של יותר מ-3,000 מ"ר, וזה מוצר שכיום מרגיש כמו 'הבהלה לזהב' של גופים בינלאומיים וגם גופים גדולים בארץ".

לגבי מנועי הצמיחה של אמות בהמשך אמר מוסלר, כי "אנחנו בונים ומקדמים היום שלושה פרויקטים בהיקף השקעות של קרוב ל-1 מיליארד שקל - מרכז לוגיסטי במודיעין בהיקף של כ-36 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-200 מיליון שקל; פרויקט משרדים ומסחר של כ-36 אלף מ"ר בחולון, בהשקעה של כ-320 מיליון שקל; ומגדל המשרדים תוה"א (תוצרת הארץ) בשטח של כ-53 אלף מ"ר, בהיקף השקעה של כ-450 מיליון שקל".