האלוף עמירם נורקין מונה למפקד חיל האוויר במקום אמיר אשל

בטקס רשמי במעמד הרמטכ"ל החליף היום האלוף עמיקם נורקין את האלוף אמיר אשל בתפקיד מפקד חיל האוויר ■ אשל כיהן בתפקיד הבכיר במשך 5 שנים וצפוי להשתחרר לאחר 40 שנות שירות בצה"ל

מטוס קרב חמקן, לוקהיד מרטין, חיל האוויר הישראלי, אדיר, F-35i 901  / צילום: וידאו
מטוס קרב חמקן, לוקהיד מרטין, חיל האוויר הישראלי, אדיר, F-35i 901 / צילום: וידאו

בטקס רשמי במעמד שר הביטחון והרמטכ"ל החליף היום (ה') האלוף עמיקם נורקין את האלוף אמיר אשל בתפקיד מפקד חיל האוויר. אשל כיהן בתפקיד הבכיר במשך חמש שנים וצפוי להשתחרר לאחר 40 שנות שירות בצה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודה לאשל על תרומתו ובירך את נורקין לקראת תקופתו כמפקד החייל. "אמיר, תודה על 40 שנים של תרומה משמעותית לביטחונה של מדינת ישראל", אמר שר הביטחון. "השנים שלך כמפקד חיל האוויר היו משמעותיות מאוד ופוריות מאוד בתקופה מורכבת מאוד. נורקין, אתה נכנס לתפקיד ומיד מתחיל להתמודד עם הרבה אתגרים. אתה תצטרך להמשיך להפוך את הזרוע הארוכה לזרוע הרבה יותר ארוכה".

ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי איזנקוט בירך גם הוא את אמיר אשל לרגל סיום תפקידו והתייחס להשפעה הרבה שלו על חיל האוויר. "אמיר השפיע על חיל האוויר והייתי אומר שהשפיע על המטה הכללי וצה"ל בעמדותיו האמיצות והיצירתיות, באופן שבו הוצגו הדברים בדיונים ובעיקר במעשים", אמר איזנקוט.

איזנקוט גם בירך את המפקד החדש וסיפר על הצטיינותו של נורקין בתפקידים שמילא עד עכשיו. "עשית את כל התפקידים המרכזיים שחיל האוויר ידע להציע למפקדים המצטיינים שלו", סיפר. "המינוי הזה נראה לי המהלך הטבעי אחרי הצטיינות לאורך כל שנות השירות".

מפקד החייל היוצא, האלוף אמיר אשל התייחס בראשית דבריו לרס"ן דודי זהר ז"ל, שנהרג מוקדם יותר השבוע בהתרסקות מסוק האפאצ'י בבסיס רמון. "חווינו השבוע תאונה קשה, קשה מאוד, ליבנו עם משפחת זהר שאיבדה את דודי, שהיה טייס, לוחם, ואדם משכמו ומעלה ואנחנו מייחלים להחלמתו של סגן א'", אמר אשל.

לבסוף איחל המפקד היוצא הצלחה למפקד הנכנס: "עמיקם, אנחנו מכירים היטב, מאוד אפילו, אני סומך עליך, אני יודע שתצליח, אין לי ספק בכך".

אחרון חביב נשא דברים המפקד הנכנס הנרגש, האלוף עמיקם נורקין ופרגן לאשל אותו החליף בתפקיד. "בחמש השנים האחרונות הוביל את החיל אלוף אמיר אשל", סיפר. "אמיר הוא טייס אמיץ ומנהיג אווירי. בפיקודו הרחיב החיל את מעטפת יכולותיו, בהתקפה ובהגנה, באוויר ועל הקרקע. על כנף אחת התפתחה יכולת קטלנית, ועל השנייה נבנה קשר אסטרטגי עם חילות אוויר קרובים ורחוקים".

המפקד הנכנס התייחס גם לאיומים ולאתגרים העומדים בפני החייל בשנים הקרובות. "אני מודע לגודל האתגר", ציין. "אני נרגש מן המעמד. חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל הקולט יכולות רבות אשר ירחיבו את מוטת אחריותו. חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל של יותר שותפות עם זרועות הצבא ואגפיו- הן בבניין הכוח והן בהפעלת הכוח. חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל של אנשים איכותיים ומסורים- הגאים בתרומתם לביטחון ישראל".