פרשקובסקי רשמה הכנסות של מעל חצי מיליארד שקל במחצית

חברת הנדל"ן הכירה בהכנסות בפרויקטים בעלי רווחיות גבוהה יחסית בראשל"צ, באר יעקב ורחובות ■ המנכ"ל, יוסי פרשקובסקי: "שיפור בפעילות בתחום ההשכרות בארה"ב"

על רקע הידיעות המתרבות בחודשים האחרונים על האטה או אפילו קיפאון בשוק הדיור למגורים, דיווחה היום חברת הנדל"ן פרשקובסקי  על תוצאות חזקות במחצית הראשונה של 2017. זאת על רקע סיום והכרה בהכנסות בפרויקטים בעלי רווחיות גבוהה יחסית בראשון לציון, בבאר יעקב וברחובות. בשורה התחתונה רשמה פרשקובסקי רווח נקי של כ-88 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

החברה הציגה הכנסות של כ-515 מיליון שקל במחצית 2017 , זינוק של כמעט פי שמונה לעומת הכנסותיה בתקופה המקבילה. ההכנסות ממכירת דירות (231 יח"ד בסך הכול לעומת דירה אחת שנמסרה בתקופה המקבילה) עמדו על 436 מיליון שקל, כלומר הכנסה ממוצעת של כ-1.9 מיליון שקל לדירה. החברה נהנתה גם מעלייה של 25% בהכנסות ממכירת נדל"ן להשקעה, שהגיעו לכ-65 מיליון שקל, ושל 15% מהשכרת נכסים לכ-12 מיליון שקל.

לצד הקפיצה במכירות, הנתון המרשים יותר הוא הרווח הגולמי של פרשקובסקי, שהסתכם בחצי הראשון בכ-129 מיליון שקל (25% מההכנסות). הרווח הגולמי הושפע בין היתר מרווחיות גולמית גבוהה בפרויקטים של החברה בגן נחום בראשון לציון (כ-31%), בבאר יעקב וברחובות (כ-21%). מניית פרשקובסקי הגיבה לדוחות החזקים בעלייה של 7%, והשלימה התקדמות של יותר מ-90% בשנה האחרונה. שוויה של חברת הנדל"ן הגיע ל-460 מיליון שקל.

המנכ"ל, יוסי פרשקובסקי, ציין עם פרסום הדוחות, כי "תוצאות התקופה משקפות הכרה בפרויקטים בעלי רווחיות גבוהה יחסית, מה שנותן את ביטויו בשיפור בכלל הסעיפים במאזן. חל שיפור בפעילות שלנו בתחום ההשכרות בארה"ב, תחום אסטרטגי שאותו אנחנו מתכוונים לפתח בשנים הקרובות". עוד הוא ציין, כי החברה מתכננת למסור עד סוף השנה כ-300 יח"ד נוספות. בקופת החברה היו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-135 מיליון שקל, לעומת כ-66 מיליון שקל בסוף 2016. הונה העצמי של החברה עמד על כ-275 מיליון שקל, עלייה של 37% לעומת סוף 2016.

החברה מעורבת כיום בפרויקטים בהיקף של למעלה מ-3,000 יח"ד, בין השאר בתחום הפינוי בינוי בחיפה, פרויקטים של "מחיר למשתכן" בראשון לציון, הרצליה ורמלה, ופרויקטים נוספים בנתניה, ברחובות ובבאר יעקב. בארה"ב מחזיקה החברה ב-534 יח"ד בארבעה נכסים בפלורידה, המושכרים בתפוסות של 97%-100%.

 פרשקובסקי
  פרשקובסקי