אקזיטים | פודקאסט

"איך החיים אחרי האקזיט? נותרו די יציבים וללא שינוי"

01/06: רון רייטר, אורקל • רון רייטר, לשעבר שותף-מייסד בסטארט-אפ Crosswise, הגיע להתראיין במסגרת הפרק ה-6 של "עוד פודקאסט" לסטארט-אפים ■ "אני מאד מאמין בלהשתמש ביתרון היחסי שלך כשאתה בונה סטארט-אפ - אל תפתח טכנולוגיה שאף אחד לא צריך"

"איך נראים החיים אחרי האקזיט? החיים המקצועיים שלי נשארו די יציבים. במקרה שלנו, רכשו את הסטארט-אפ בעבור המוצר שבנינו - ולפיכך נעשים כרגע מאמצים לקחת את המוצר ולהגדיל את האימפקט שלו. זה הופך אותי למאד מורעל".

את הדברים האלה אמר רון רייטר, שותף-מייסד וה-VP R&D לשעבר של הסטארט-אפ Crosswise, אשר נתמכר אשתקד לחברת אורקל בכ-50 מיליון דולר (לפי פרסומים בתקשורת). החברה פיתחה טכנולוגיה לאיסוף וניתוח מידע על משתמשים ממגוון של מכשירים בהם הם משתמשים, החל מסמארטפון, דרך טאבלט וכלה במחשב נייד ומחשב נייח. בנוסף לרייטר, שותפים בהקמת החברה - סטיבן גלנץ, אשר כיהן כמנכ"ל ויהונתן זידנר ששימש כ-CTO.

רייטר, אשר התארח בפרק ה-6 של "עוד פודקאסט לסטארטאפים", התוכנית ליזמים בתחילת הדרך, סיפר כי "אני כל היום עובד - יושב על מיילים, נפגש עם אנשים, ועושה שיחות בזמן ארה"ב לתוך הלילה. אז למרות השינוי, המשפחה עדיין קצת פחות מרוצה", הוא הוסיף בחיוך.

כיום לאחר המכירה, רייטר הוא מנהל הפיתוח של Oracle Data Cloud. כמו כן, הוא יועץ טכנולוגי לקרן ההון-סיכון E-EMERGE. בזמנו הפנוי, הוא מנטור בתוכניות האצה מובילות דוגמת תוכנית היזמות של יוצאי 8200 - EISP, וכן מנהל קבוצה סגורה בשם YACV (קיצור של Yet Another CV), המהווה פורום חיפושי עבודה ומשרות ליוצאי יחידות טכנולוגיות של צה"ל.

"אני מאד מאמין בלהשתמש ביתרון היחסי שלי", הוא מסביר בראיון. "לא הייתי הולך להקים חברת Deep Learning, או Machine Learning, שכן אני לא אקדמאי ואני לא רואה את היתרון היחסי שלי בטכנולוגיות מהסוג הזה - והיה לנו מאד חשוב ב-Crosswise לבנות טכנולוגיה שאנחנו יודעים לייצר יותר טוב מאחרים. לכן הרעיון והקונספט של החברה קסם לי מלכתחילה, כי ידעתי שיש לי שם ערך מוסף".

לדבריו, "אחרי שבנינו את המוצר של Crosswise - התחלנו לצבור לקוחות מאד מהר. הגענו לסדר גודל של 20 לקוחות בתוך חצי שנה. ההמלצה שלי ליזמים בתחילת הדרך היא לא לבנות טכנולוגיה שאף אחד לא צריך, אלא לחשוב אם זה הדבר הנכון מבחינת השוק. לתהות את מי הטכנולוגיה הזו יכולה 'לשמח'".

מהן שלושת אבני הבניין לבניית סטארט-אפ מוצלח לפי רייטר ואיך מקימים חברה נכון? למה סייע בהקמת האקסלרטור של חברת אורקל ומהו הערך המוסף של התוכנית? התשובות לשאלות אלה ועוד, בפרק ה-6 של "עוד פודקאסט" - תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות, בשיתוף "גלובס".

להאזנה לפרק ה-6 עם רייטר - לחצו כאן

*** "עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט בשיתוף מערכת "גלובס" ובתמיכת Samsung NEXT.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Splash Ventures (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).