עד המדינה ארי הרו טס שוב לחו"ל באישור הפרקליטות

בשבוע הבא המשטרה צפויה לזמן לחקירה באזהרה גם את רה"מ נתניהו ואת רעייתו שרה כדי למסור את גרסתם באשר לאירועים שעליהם העיד הרו

ימים ספורים אחרי שחזר ארצה מארצות-הברית, המריא שוב לחו"ל ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה, ארי הרו, עד המדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך נודע ל"גלובס". הפעם, היעד של עד המדינה הוא מדינה בצפון אירופה. שתי הנסיעות של הרו לחו"ל בימים האחרונים אושרו על-ידי הפרקליטות והמשטרה, והן נועדו הן לצרכים עסקיים והן לנופש משפחתי.

בשבוע הבא, לאחר חזרתו (השנייה) של הרו ארצה, הוא צפוי להמשיך למסור למשטרה את גרסתו באשר למעשים שבהם חשוד נתניהו, שאת עיקריה הוא כבר מסר.

המשטרה צפויה גם לזמן לחקירה באזהרה את ראש הממשלה נתניהו וגם את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, כדי שימסרו את הגרסאות שלהם באשר לאירועים שעליהם העיד הרו.

יצוין כי אמנם פרטי "הסכם עד המדינה" עם הרו, המיוצג על-ידי עו"ד רועי בלכר, הם חסויים; עם זאת, בכל הסכם עד מדינה סטנדרטי ישנו סעיף שבו עד המדינה מסכים להתעמת עם החשודים שהוא מעיד נגדם. יש להניח כי סעיף כזה קיים גם בהסכם שנערך עם הרו. אם אכן כך, חוקרי המשטרה והפרקליטות עשויים לערוך עימות בין הרו לבין ראש הממשלה.

הסכם עד המדינה עם הרו נועד לחזק את הראיות ב"פרשה 1000" ("פרשת המתנות"), שבמסגרתה חשוד נתניהו בקבלת מתנות וטובות הנאה מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר; ובתמורה סייע נתניהו בקידום אינטרסים של השניים. כן נועד ההסכם לחזק את הראיות ב"פרשה 2000" העוסקת בשיחות ראש הממשלה נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. לפי החשד, נתניהו הבטיח למוזס לקדם את החוק לצמצום השפעתו של החינמון "ישראל היום" המתחרה ב"ידיעות אחרונות", בתמורה לסיקור אוהד של נתניהו ב"ידיעות".

הרו מסר עדות ב"תיק 2000", לאחר שבמכשיר האייפון שלו נמצאו הקלטות של חלק מהשיחות שניהלו נתניהו ומוזס. הרו נכח גם בחלק מהפגישות. המשטרה חושדת כי לבקשת נתניהו, הרו ביצע כמה פעולות שנועדו לבדוק את האפשרות לממש את הסיכומים שאליהם הגיעו או חתרו נתניהו ומוזס.

בתוך כך, המשיך בימים האחרונים מיקי גנור, עד המדינה ב"פרשת הצוללות וכלי השיט" ("תיק 3000"), למסור את עדותו במתקן של המשטרה בבית-שמש. לפני כשבועיים, ב-9 באוגוסט, הוארך מעצרו של גנור ב-40 יום, כדי לאפשר לחוקרים להמשיך לגבות את העדות ללא הפרעה וללא חשש משיבוש מהלכי משפט על-ידי גורמים חיצוניים.