פרשת הצוללות: עד המדינה מיקי גנור הועבר לדירת מסתור

כך חשף גיא פלג מחדשות ערוץ 2 ■ הערכה: גנור יסיים את השלב הראשון של עדותו בתוך שבוע עד 10 ימים

מיקי גנור / צילום: אילן אסייג
מיקי גנור / צילום: אילן אסייג

עד המדינה בפרשת הצוללות, מיקי גנור, הועבר לדירת מסתור של המשטרה - כך נודע לחדשות 2. המעבר נעשה עקב חשש לשלומו של גנור. במשטרה סירבו להגיב בנושא ומסרו כי הם "לא מתייחסים לענייני ביטחון".

למרות הסיכום כי גנור יישאר במעצר-בית עם תום החקירה, מדי יום הוא נלקח בידי מאבטחיו לדירת מסתור שנשכרה עבורו על-ידי המשטרה, שכן הוא לא מורשה לשוב לביתו.

חקירתו של גנור נמשכת כבר כחודש, אולם על-פי הערכות, גנור יסיים את השלב הראשון של עדותו בתוך שבוע עד 10 ימים. לאחר מכן יחל שלב העימותים בחדרי החקירות, בו יעומתו החשודים עם העדויות והחומרים שמסר עד המדינה.

בתחילת החודש הטיל בית משפט השלום בראשון-לציון צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי חקירת מיקי גנור במסגרת פרשת הצוללות וכלי השיט. בצו איסור הפרסום ייחסו השופטים את הסיבה שמהווה את הרקע לאיסור לפרסומים שונים במהדורה המרכזית, ובהם פרטים שעלו מעדותו של גנור במשטרה.

בצו נכתב כי הוא "חל על כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה בפרשה או מההליכים שקדמו לחתימת הסכם עד המדינה, לרבות פעולות חקירה הנגזרות מעדותו, וכן כל פרט מפרטי העדויות העתידיות בתיק שלו ו/או של נוספים והינן פועל יוצא של עדותו".

על הצו שפורסם נכתב גם באופן ידני כי הפרסומים בתקשורת יכולים לפגוע בהמשכה של החקירה באופן ממשי, ועל כן הוחלט לבקש להטיל איסור פרסום על הפרשה. הצו יהיה בתוקף במשך חודש וחצי עד ל-17 בספטמבר.

יומיים לאחר מכן נודע כי גם דוד שרן, מי ששימש ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך שנים ארוכות, מעורב בפרשה. עם זאת, לטענתו "אין לי כל קשר לפרשה". שרן קשור לדמות מרכזית אחרת בפרשה, אבריאל בר-יוסף, שהיה בעבר סגן ראש המל"ל והיום חשוד מרכזי בתיק 3000.

טרם ידוע איזה תפקיד משחק שרן בפרשה, אך הוא נחשב מקורב מאוד לעד המדינה גנור ולבר-יוסף. "איני מכחיש שאני חבר של גנור ובר-יוסף, אלה עובדות ידועות", הבהיר שרן, אך הכחיש מעורבות לפרשת הצוללות.