אופ"א תחקור: האם פריז סן ז'רמן עברה על חוקי התחרות

בהתאחדות חושדים כי הקבוצה תתקשה לעמוד בצירוף ניימאר וקיליאן אמפבה בעלות כה גבוהה

ניימאר ואמפבה / צילומים: רויטרס
ניימאר ואמפבה / צילומים: רויטרס

אופ"א לא המתינה יותר מדי זמן. יממה לאחר סגירת חלון ההעברות האירופי בכדורגל, הודיעה התאחדות הכדורגל האירופית בסוף השבוע כי תפתח בחקירה רשמית נגד פריז סן ז'רמן והאפשרות כי עברה על תקנות הפייננשל-פייר-פליי (תחרות כלכלית הוגנת).

הדברים באו בעקבות שתי העברות ענק שביצעה הקבוצה הצרפתית במהלך הקיץ האחרון - רכישתו של הכדורגלן הברזילאי ניימאר מברצלונה עבור 222 מיליון אירו; ועסקת צירופו לקבוצה של הכוכב הצרפתי העולה קיליאן אמבפה ממונאקו, שבה השתמשה פריז במנגנון שלכאורה נועד לעקוף את התקנות - השאלה של השחקן לשנה, עם אופציה לרכישתו בתום העונה.

הרגולציה של אופ"א קובעת כי למועדון כדורגל אסור לרשום הפסדים של יותר מ-30 מיליון אירו בסך-הכול במהלך שלוש עונות. באופ"א חושדים כי פריז סן ז'רמן, הנשלטת מאז 2011 על ידי זרוע השקעות הספורט של ממשלת קטאר, תתקשה לעמוד בצירופם של שני השחקנים שעלות הרכישה המוערכת של שניהם צפויה לעמוד על כ-385 מיליון אירו. זאת לאור הדוחות הכספיים הקודמים שלה, שהציגו רווח מינימלי (כ-10 מיליון אירו בעונת 2015/16).

"המחלקה החוקרת של גוף הפיקוח הכלכלי של אופ"א פתחה בהליך חקירה נגד פריז סן ז'רמן, כחלק מתהליך מתמשך של בדיקת המועדונים ועמידתם בתקנות הפייננשל-פייר-פליי", נמסר בהודעה הרשמית של אופ"א. "החקירה תתמקד בעמידה של המועדון בדרישות הברייק-איבן (תקציב מאוזן), זאת לאור הפעילות האחרונה של המועדון בשוק ההעברות".

במסגרת סנקציות שהפעילה אופ"א בשנים האחרונות, נענשו יותר מעשרים קבוצות בגין הפרת התקנות. העונשים נעו בין קנסות כספיים, הקטנת סגל השחקנים, הגבלת כספים המותרים להוצאה בעבור רכישת שחקנים ועוד.

פריז סן ז'רמן עצמה כבר עמדה בעבר הלא רחוק בפני סנקציות של אופ"א בגין מעבר על חוקי הברייק-איבן: ב-2014 ספגה קנס כבד של 60 מיליון אירו מאופ"א (שמאוחר יותר צומצם ל-20 מיליון) ונדרשה לצמצם את סגל השחקנים שלה בעונת ליגת האלופות 2014/15 ל-21 שחקנים במקום 25.