שיחות נתניהו-"ישראל היום": עד 5 פעמים ביום במהלך בחירות

בזמן מערכות בחירות ניהלו נתניהו ועורך "ישראל היום" עד 5 שיחות ביום ■ בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה כי קיים 0.75 שיחות בשבוע בממוצע עם שלדון אדלסון ו-1.5 שיחות בממוצע עם עמוס רגב

בזמן מערכות בחירות התקיימו עד חמש שיחות ביום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לעורך העיתון "ישראל היום" - כך עולה מפירוט שיחות נתניהו שהוגש הערב (ראשון) לחדשות 10 דרך פרקליטות המדינה. בעבר בדק מבקר המדינה האם "ישראל היום" מהווה מימון בחירות אסור, וכעת נמסר מהמשרד כי "כל עוד מתקיימת חקירת משטרה משרד מבר המדינה נמצא מחות לתמונה. במצב עניינים זה לא ניתן כי מבקר המדינה יבחן עתה את הנושא ואת השלכותיו האפשריות בתחום מימון המפלגות". השימוש במילה "עתה" מעיד כי ישנו יותר מיסוד סביר להניח שאחרי שתגמר חקירת תיק 2000, המשרד יבחן שוב את האפשרות להכריז על העיתון כמימון בחירות אסור.

בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו נתונים כלליים על שיחותיו עם בעלי העיתון "ישראל היום" שלדון אדלסון ועורך העיתון לשעבר עמוס רגב. המידע הכללי - 0.75 שיחות בשבוע בממוצע עם אדלסון ו-1.5 שיחות בממוצע עם רגב - פורסם בעקבות עתירה של העיתונאי רביב דרוקר, לאחר שבית המשפט הורה לנתניהו לפרסם מידע על היקף השיחות ומועדן. בעקבות הביקורת, מבהיר הבוקר (ראשון) פרקליטו של נתניהו: "הכל יפורסם".

בריאיון לניב רסקין בגלצ אמר עו"ד עמית חדד כי גם מועדי השיחות עם אדלסון ועורך ישראל היום לשעבר רגב יפורסמו, על פי ההחלטה. "זה לא דבר מיוחד - כולם מדברים עם מו"לים. זה ידוע לכולם, וזו צביעות מדרגה ראשונה", הוסיף חדד.

גם יו"ר הקואליציה דוד ביטן התייחס אתמול באולפן "פגוש את העיתונות" לשיחות, ואמר כי בכוונתו לבקש ממשרד ראש הממשלה את פירוטי השיחות של אהוד אולמרט ואריאל שרון עם מו"לים ועורכי עיתונים - בקשה לה צפוי המשרד להיענות.. "עושים עניין מכלום, הוא לא היחיד שמדבר עם עורכי עיתון", אמר. ביטן הדגיש כי הצהרת נתניהו מ-2015 לפיה אין לו השפעה על עיתון "ישראל היום" אינה כוזבת: "לפי מבקר המדינה, אם יוכיחו שיש קשר כל הוצאה של ישראל היום יכולה להתקזז מתקציב הליכוד ואז לליכוד לא יהיה תקציב. זה לא דמוקרטי - השמאל רוצים להפיל את הליכוד גם מבחינת ממשלה וגם מבחינת תקציב - הכל בלופים, וחלק מהעיתונאים שותפים לזה".

בעמוד הפייסבוק שלו סיפר נתניהו בשבוע שעבר כי הוא שוחח עם אדלסון כ-100 פעמים בין השנים 2012 ל-2015 ועם רגב יותר מ-200 פעמים באותה תקופה. נתניהו טען כי כשם שכל הפוליטיקאים מדברים עם עיתונאים ומוציאים לאור, כך גם הוא נוהג. "בין הפוליטיקה והתקשורת מתקיים שיח קבוע ומתמשך", כתב ראש הממשלה. "כך מקובל בדמוקרטיה". נתניהו פרסם גם סרטון בו נראית דוברת הקמפיין של "המחנה הציוני" משוחחת עם עורך באתר Ynet.

"אני כמובן מקדיש את רוב זמני לניהול ענייני המדינה, אך מעת לעת, בדרך כלל בשעות הלילה ולאחר סיום יום עבודתי, גם אני משוחח עם אנשי תקשורת", טען ראש הממשלה. "אני מציג בפניהם את העשייה הגדולה שאנחנו מובילים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל - ומציע להם להביא את הדברים לפרסום".