קרדיט סוויס: "צ'ק פוינט יכולה להקצות 10 מיליארד ד' לרכישות"

כלכלני בנק ההשקעות התחילו לסקר את מניות חברות הסייבר פאלו אלטו ופורטינט בהמלצות שליליות ואת מניית צ'ק פוינט בהמלצה נייטרלית

חברת צ’ק פוינט / צילום: רויטרס
חברת צ’ק פוינט / צילום: רויטרס

מניית פאלו אלטו  רק נראית זולה, והמשקיעים יותר מדי אופטימיים בנוגע ליכולת החברה לשמר את שיעורי הצמיחה הכפולים מצמיחת השוק - כך מעריכים כלכלני קרדיט סוויס, שהתחילו לסקר את מניות חברות אבטחת הסייבר פאלו אלטו, צ'ק פוינט  ו-פורטינט (Fortinet).

ההמלצות על מניות פאלו אלטו ופורטינט שליליות ("תשואת חסר"), וההמלצה על צ'ק פוינט נייטרלית. "אנחנו מחזיקים בגישה שלילית כלפי מניות תחום הפיירוול, אבל צ'ק פוינט היא המניה המועדפת עלינו באופן יחסי למניות האחרות", כתב האנליסט בראד זלניק.

פאלו אלטו, שנוסדה על ידי ניר צוק, פרסמה דוחות טובים בסוף השבוע שעבר, ומנייתה קפצה ב-10.5% למחיר של כ-147 דולר, שמשקף לחברה שווי של 13.5 מיליארד דולר. האנליסט זלניק נוקב במחיר יעד של 125 דולר, הנמוך בכ-15% ממחיר השוק. לדבריו, פאלו אלטו היא אחת החברות החדשניות ביותר בתחום. "אנחנו מאמינים שזו חברה מצוינת עם הנהלה מצוינת, אבל המניה לא כל כך מצוינת ברמות המחירים האלה", הוסיף. לדבריו, ביצועי העבר אינם אינדיקציה להצלחה עתידית, ובתמחור הנוכחי נראה שהשוק מצפה מפאלו אלטו להמשיך להציג צמיחה כפולה מהצמיחה בשוק - דבר שלהערכתו לא צפוי לקרות.

זלניק מעריך כי בראשונה בחיי פאלו אלטו, היכולת שלה לעמוד בציפיות השוק "תלויה בהגנה כמו גם בהתקפה", כהגדרתו. זאת, מכיוון שמוצרים בקטגוריה הזו פחות מבודלים מאשר בעבר, כך שכשיגיע בקרוב הצורך לשדרג מוצרים קיימים של פאלו אלטו, ייתכן שהלקוחות יפנו דווקא למוצרים של חברות מתחרות.

המלצות קרדיט
 המלצות קרדיט

"צ'ק פוינט שמרנית מדי עם המזומנים"

לפי נתוני רויטרס, מתוך 42 אנליסטים שמסקרים את פאלו אלטו, 27 מחזיקים בהמלצות חיוביות ("קנייה" או "תשואת יתר"), 14 נייטרלים ואחד שלילי. בצ'ק פוינט רוב האנליסטים (18 מתוך 35) נייטרליים, 15 חיוביים ו-2 שליליים.

בצ'ק פוינט מחיר היעד של קרדיט סוויס למניה הוא 110 דולר - בדומה למחיר השוק. זלניק כותב שצ'ק פוינט נמצאת בעמדה הטובה ביותר להתמודד עם סיכונים בשוק, ויש לה יתרון של ניסיון ובגרות. יתרון משמעותי נוסף שהוא מציין, הוא היכולת של צ'ק פוינט לבצע רכישות מהותיות.

"אנחנו מעריכים שצ'ק פוינט יכולה להקצות 10 מיליארד דולר לביצוע רכישה טרנספורמטיבית - 80% יותר מפאלו אלטו ו-130% יותר מפורטינט", הוא כותב. "בשוק שבו, כפי שאנו מאמינים, חשיבותם של מוצרי הליבה של צ'ק פוינט יורדת, היכולת לבצע רכישות אסטרטגיות מהותיות הוא יתרון תחרותי שמבדל אותה". עם זאת, הוא מוסיף שאחד הסיכונים בצ'ק פוינט הוא שהנהלת החברה אולי תהיה "שמרנית מדי עם המזומנים". לדבריו, "ההנהלה צוברת ערימות של מזומנים, ועד כה לא שחררה את הכסף לביצוע רכישה טרנספורמטיבית".

באופן כללי, בנוגע לשוק אבטחת הסייבר, מציין זלניק כי נכון להיום העלות השנתית של פשעי סייבר מגיעה ל-500 מיליארד דולר - כ-0.8% מהתמ"ג הגלובלי - כמעט כמו העלות של פשעים הקשורים לסמים. הצורך להילחם בפשיעת הסייבר יביא, להערכתו, להמשך צמיחה בשוק.