מגרש ליד שדה התעופה אילת נמכר ב-40 מיליון שקל

עפ"י התכנון, הרוכש ישקיע כ-200 מיליון שקל בהקמת המתחם ■ המגרש ממוקם בצמוד לשדה התעופה שצפוי להתפנות במהלך 2018

שדה התעופה באילת / צילום: שלומי יוסף
שדה התעופה באילת / צילום: שלומי יוסף

פינוי שדה התעופה באילת מעורר את שוק הנדל"ן בעיר: היזם האילתי אבי כראל רכש לאחרונה מגרש בשטח 15 דונם בסמוך לשדה התעופה במרכז אילת מבעלי קרקע פרטיים תמורת כ-40 מיליון שקל. מדובר במגרש המאפשר בנייה למגורים בשטח של 17,550 מ"ר בצפיפות של 20 יחידות דיור לדונם. כמו כן, שטחי מלונאות בהיקף של 12,425 מ"ר ו-2,190 מ"ר שטחי מסחר.

על פי התכנון, כראל ישקיע כ-200 מיליון שקל בהקמת מתחם הכולל מלונאות ומגורים. המגרש ממוקם בצמוד לשדה התעופה שצפוי להתפנות במהלך 2018, בין מסעדת קאזה דה ברזיל, הנמצאת בבעלות כראל, תחנת המשטרה של העיר אילת וכביש הערבה.

בחודש יוני האחרון אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום למתן תוקף, את התוכנית לפינוי שדה התעופה באילת, שבמקומו נמצא בבנייה מתקדמת שדה תעופה חלופי בתמנע, במרחק 19 ק"מ מאילת. על הקרקע שעליה פועל שדה התעופה באילת, אושרה תוכנית למלונאות ונופש משולבים עם מסחר עירוני ומגורים. בחלק מהשטח שיפונה תעבור מסילת הברזל החדשה לאילת ותוקם תחנת הרכבת.

התוכנית כוללת הקמת רצועה של בתי מלון הכוללים 2,070 חדרים, רצועת מבני מגורים בהיקף של כ-1,000 יחידות דיור, ומדרחוב תיירותי-מסחרי באורך של 1,700 מטרים שיחבר את שני חלקי העיר באילת - החלק הצפוני התיירותי לחלק המערבי של העיר.

מלבד המגרש של כראל, מחזיקה גם חברת הכשרת הישוב במגרש בן 10 דונם מול שדה התעופה, שבו תוכנית בניין מאושרת להקמת 5,100 מ"ר נטו מסחר ומשרדים.

זו איננה ההשקעה הראשונה של כראל בתחום הנדל"ן. ב-2013 כראל רכש מגינדי החזקות נכס במתחם שרונה תמורת 20 מיליון שקל. מדובר בבניין לשימור, המשמש כיום כחממה לחברת סטארט-אפ בבעלות סמסונג העולמית. כמו כן כראל מחזיק מספר נכסים מניבים בעיר אילת (מעל ל-3,500 מ"ר), והוא הבעלים של המסעדות , מיקה ומסעדת בוסטון לשעבר, בנוסף לקאזה דו ברזיל.