רפאל תשווק טילי ספייק למדינות במזרח אירופה

תשתף פעולה עם יצרנים של רכבי לחימה ■ חברה-בת של רפאל, אירו-ספייק, תחתום הסכם עם חברה גרמנית להתקנת משגרי ספייק על רכבי לחימה שיימכרו לליטא

חייל צה"ל נושא טיל "ספייק" נגד טנקים מתוצרת רפאל / צילום: רפאל
חייל צה"ל נושא טיל "ספייק" נגד טנקים מתוצרת רפאל / צילום: רפאל

חברת רפאל מתכננת לשווק טילי נ.ט. מונחים מדגם ספייק LR למדינות במזרח אירופה. החברה שואפת לנצל תכניות של מדינות שם לרכוש רכבי לחימה נושאי גייסות והיא מתכננת להציע את הטילים בשותפות עם היצרנים של רכבי הלחימה. כך מדווח "דיפנס ניוז".

אשתקד החליטה ליטא לרכוש כמה רכבי לחימה משוריינים מדגם בוקסר 88 מתוצרת החברה הגרמנית ארטק (Artec). רפא"ל תצייד רכבים אלה במערכות שמשון MK II, שיחומשו במשגרי ספייק.

"חברה-בת שלנו, אירו-ספייק, צפויה לחתום על הסכם עם ארטק לאספקת טילי ספייק עד סוף 2017", אמר ל"דייפנס ניוז" יזהר סהר, בכיר ברפא"ל, בתערוכת הנשק השנתית בקילצה, בפולין.

במקביל, נערכת רפאל לעסקות נוספות של רכישת רכבי לחימה במזרח אירופה, שיאפשרו למדינות באזור להחליף רכבים ישנים מתוצרת בריה"מ ברכבי לחימה מערביים. "סלובניה צפויה לפרסם מכרז ל-50 רכבי לחימה, רומניה בוחנת אפשרות לרכוש רכבי לחימה מדגם פיראניה, ואף מקדוניה בודקת אפשרות לרכוש 15 רכבים", אמר סהר.

באחרונה זכתה אלביט מערכות במכרז של ממשלת קרואטיה לרכישת נשק ל-126 רכבי לחימה מדגם פטריה. אלביט תספק צריחים שיחומשו בתותחים מתצרתה וכן במשגרי ספייק מתוצרת רפאל.