אלקו זכתה בהתמחרות על גלובוס מקס: הציעה 144 מיליון שקל

היום נערכה ההתמחרות לרכישת הרשת בין 6 הקבוצות שהגישו הצעות מחייבות ■ החברה מפעילה כיום 11 מתחמי בתי קולנוע פעילים

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

נאמני גלובוס מקס, עו"ד אלונה בומגרטן, עו"ד גיל אורן ורו"ח בעז ברזלי מעדכנים כי היום נערכה ההתמחרות לרכישת הרשת בין 6 הקבוצות שהגישו הצעות מחייבות. בתום תהליך ארוך אותו ניהלו הנאמנים הגיעו לשלב הסופי שתי קבוצות: אלקו  ואייפקס. לאחר המשך ההתמחרות ההצעה הגבוהה ביותר שהתקבלה הייתה של אלקו: 144 מליון שקל, סכום גבוה מהסכום שהוערך מהתחלה וגבוה משמעותית מההצעות שהוגשו טרם ההתמחרות. הנאמנים לומדים את ההצעה ויגישו את המלצתם לבית המשפט.

נציין כי חברת ההחזקות אלקו , שבשליטת משפחת זלקינד, מחזיקה בשליטה בחברות אלקטרה (53%), אלקטרה נדל"ן (61%) ו אלקטרה מוצרי צריכה (54.8%).

ששת המציעים היו קרן להב, קרן אייפקס, קרן קלירמארק, קרן סקיי, אלקו ואוראנוס. לקו הסיום בהתמחרות שקיימו נאמני הרשת שנמצאת בהקפאת הליכים הגיעו שתי חברות: קרן אייפקס וחברת אלקו עם הצעות בסכום של 140 מיליון שקל.

כעת לאחר שהנאמנים יגישו את המלצתם לבית המשפט, יצטרך השופט עודד שחם מבית המשפט המחוזי בירושלים להכריע מי ירכוש את גלובוס מקס.

לדברי עו"ד חיות גרינברג, שייצגה את העובדים בהתמחרות היום בנושא מכירת גלובוס מקס, נציגי החברה הזוכה הבטיחו לה כי מייד בימים הקרובים יישבו איתה על מנת לגבש מתווה להמשך העסקת העובדים. לדבריה, ניתנה לה התחייבות כי לפחות 70% מ-800 העובדים ימשיכו להיות מועסקים בחברה החדשה. לדבריה, מדובר בתוצאה מצויינת לעובדים בזכות עבודה מאומצת של הנאמנים.

הרווח התפעולי של גלובוס מקס עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה. כיום 75% מהרשת נמצאת בבעלות משותפת של איש העסקים מושאל שטראוס, המכהן בין היתר כנשיא אוניברסיטת ישיבה בארה'ב, והרברט סייף, הפעיל בתחום הבידור. 25% נמצאים בידיו של קפלן, שהודח על ידי שטראוס וסייף.

על פי דוח הנאמנים שהוגש לביהמ'ש המחוזי בירושלים, חובות הרשת עומדים על 330 מיליון שקל - פער של כ-230 מיליון מהסכום הראשוני שהציגה החברה. לטענת הנאמנים, עיקר השוני נובע מתביעות החוב שהגישו בעלי המניות בסך כ-100 מיליון שקל ותביעות חוב נזיקיות בסכום של כ-80 מיליון שקל. נגד החברה הוגשו 176 תביעות חוב.

גלובוס מקס היא אחת משלוש החברות המרכזיות בישראל העוסקות בהקמה, ניהול ותפעול של בתי קולנוע. החברה מפעילה כיום 11 מתחמי בתי קולנוע פעילים. שתי מתחרותיה העיקריות הן סינמה סיטי ויס פלאנט. בנוסף, היא משמשת כמפיצה הבלעדית בישראל של שלושה אולפני סרטים - וורנר, יונייטד ופאראמאונט - וחלק משמעותי בפעילות הרווחית שלה מגיע מתחום זה.

נאמני רשת גלובוס מקס, עו"ד אלונה בומגרטן, עו"ד גיל אורן ורו"ח בעז ברזלי מסרו בתום הליך ההתמחרות: "היום נוהל תהליך מסודר כשבסופו של דבר הגענו לשתי הצעות צמודות עם פער קטן מאוד ביניהן. תוצאת הליך ההתמחרות מהווה הבעת אמון בחברה ועובדיה".