ביטול ההפרדה המבנית בבזק לא יקודם עד שיתבררו החקירות

גורמים בכירים במשרדי הממשלה אומרים כי עבודת הצוות המשותף של משרד התקשורת והאוצר לגיבוש התנאים לביטול ההפרדה לא תחודש עד שלא תתברר תמונת המצב

דוד גרנות / צלם: תמר מצפי
דוד גרנות / צלם: תמר מצפי

הבנה שקטה במשרדי הממשלה: עד שלא יתברר מה גורל החקירות בבזק, ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק לא יקודם. אי לכך, עבודת הצוות המשותף שהוקם לפני מספר חודשים במשותף על ידי משרדי התקשורת והאוצר לטובת קידום הנושא - לא יקודם. 

לאחרונה פרסמנו כי יו"ר הדירקטוריון הזמני של בזק , דוד גרנות, ביקש ממשרד התקשורת לקדם את הנושא שוב וזאת על רקע החשיבות לבזק ולתחרות בשוק התקשורת. משיחות עם גורמים שמעורבים בנושא נראה כי כרגע אין נכונות לעשות זאת, ובכל מקרה עד שלא תתברר תמונת המצב מבחינת החקירות שעורכת הרשות לניירות ערך על עסקאות בעלי העניין בבזק ועל הקשרים הפסולים שבין בזק למשרד התקשורת שפעל לקדם את ענייניה של החברה בדרכי מרמה ותחבולה, הנושא לא יקודם והצוות המשותף לא יחזור לעבודה. 

נזכיר רק כי מבחינת משרדי הממשלה העבודה על ביטול ההפרדה המבנית בבזק ייתכן והייתה יכולה להסתיים השנה, אך בפועל לא הייתה כוונה לאפשר לדבר לקרות השנה. אם מצרפים לכך את החקירות אז שכנראה שבקשתו של גרנות לא נענית בחיוב לעת עתה. 

חשוב בעניין הזה להסביר שהעובדה שגרנות מבקש זאת ממשרד התקשורת קשורה לכך שנושא הרגולציה הועבר לטיפולו על רקע המגבלות שהוטלו על מנכ"ל בזק סטלה הנדלר, שנאסר עליה לעסוק ברגולציה החלה על בזק במסגרת החקירות. 

גרנות החליט להוביל קו מתון ולא נצי בסוגיות העומדות מול משרד התקשורת מבחינה רגולטורית ובכך הוא שינה מקצה לקצה את התפיסה שהייתה רווחת בבזק של מאבק תקיף בכל סוגיה וסוגיה תוך הצבת תנאים ודרישות מהמדינה בתמורה להסכמה לממש את מדיניות המשרד של פתיחת תשתיות בזק לשימוש מתחרותיה במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי.