אחרי 20 שנה: מרנדה עוזב את העיתונות, פורש מעריכת ynet

את אמנון מרנדה יחליף יון פדר, שערך בעבר את ynet במשך 13 שנה וכעת יחזור לתפקיד

אמנון מרנדה / צלם: ירון ברנר
אמנון מרנדה / צלם: ירון ברנר

העורך הראשי של ynet, אמנון מרנדה, הודיע היום (ד') על עזיבת התפקיד. את מרנדה יחליף יון פדר, שערך בעבר את ynet במשך 13 שנה וכעת יחזור לתפקיד.

מרנדה, 35, מכהן בתפקיד העורך הראשי של אתר ynet מאז מארס 2016, אז החליף את ערן טיפנברון. עוד לפני כן מילא שורת תפקידים בכירים באתר, ובהם ראש מערכת החדשות והמשנה לעורך האתר. בעבר הוא שימש גם ככתב הפוליטי של ynet.

מרנדה יעזוב בפועל את התפקיד בחודש נובמבר, והוא צפוי לעזוב את תחום העיתונות, כפי שעולה גם מהמייל ששלח היום לעובדי האתר.

פדר נמנה עם מייסדי ynet וערך אותו מיום הקמתו ועד 2013, אז מונה לתפקיד עורך "ידיעות אינטרנט", חטיבת אתרי האינטרנט של קבוצת "ידיעות אחרונות". את פדר החליף טיפנברון, שעזב ב-2016 על רקע שינויים במבנה הקבוצה והכפפת האתר לעורך "ידיעות אחרונות", רון ירון.

מרנדה כתב היום לעובדים: "בגיל 15 דרכתי בפעם הראשונה במקומון של רשת 'ידיעות תקשורת'. עולם העיתונות ריתק אותי כבר אז. ביקשתי הזדמנות להיות כתב במקומון, והם סירבו בטענה ש'לא מעסיקים ילדים'. התעקשתי וסיכמנו שאתחיל לעבוד בחינם. מאז חלפו 20 שנה מדהימות שבהן התמזל מזלי למלא שלל תפקידים בקבוצת התקשורת הגדולה והחשובה במדינה".

מרנדה הוסיף וכתב: "אחרי 20 שנות עשייה אינטנסיביות מסביב לשעון, אני חש רוויה מעבודה עיתונאית. על רקע תחושת מיצוי זו, החלטתי לפרוש מעיתונות. אני מאמין בכם ואוהב אתכם ובטוח שתמשיכו להוביל את ynet לשיאים חדשים".

במכתב שכתב ביקש מרנדה להודות במיוחד לשני גורמים בקבוצה. הראשון הוא חיים רוזנברג, "הלב הפועם של 'ידיעות' שהיה לי כאבא", והשני הוא בעלי הקבוצה, ארנון (נוני) מוזס, "שהביע בי אמון כאשר מינה אותי לתפקידים בכירים באתר והבין ללבי כאשר החלטתי שהגיע הזמן לפרוש".