האייפון יגיע לארץ עוד שבועיים ויעלה החל מ-3,000 שקל

איידיגיטל פנתה לאפל בבקשה להקדים את משלוח האייפונים החדשים לישראל, כך ששיווקם יתחיל לפני יום הכיפורים

השקת האייפון X. צילום: רויטרס
השקת האייפון X. צילום: רויטרס

כמה יעלו האייפונים החדשים בישראל? המחירים הרשמיים טרם נחשפו על ידי רשתות הסלולר ועל ידי והמשווקים הרשמיים אולם ההערכות הן שמחירו של אייפון 8 יתחיל בכ-3,000 שקל ואילו המחיר של אייפון 8 פלוס יתחיל ב-3,800 שקל. הדגמים החדשים (שניים מתוך שלושה) ינחתו בישראל ב-28 בספטמבר, בעקבות בקשה שהעבירה איידיגיטל ליצרנית העולמית להקדים את המשלוח לפני יום כיפור, כשבוע אחרי ההשקה הרשמית בעולם. המחירים שפורסמו באתר אפל עומדים על 700 דולר למכשיר אייפון 8 עם נפח של 64 ג'יגה ו-850 דולר לדגם עם נפח זיכרון של 256 ג'יגה.

המחיר לדגמי האייפון 8 פלוס בארה"ב, לפי אתר אפל, עומד על 800 ו-950 דולר, בהתאם לנפח הזיכרון. המחיר של דגמי אייפון X יעמוד על 1,000 דולר לנפח 64 ג'יגה ועל 1,150 דולר לנפח של 256 גי'גה. המחירים תקפים בהזמנה מוקדמת, דרך אתר אפל, כשמדובר על עסקה במסלול עם מפעילה מקומית (כלומר מכשיר שלא פתוח לשימוש מחוץ לארה"ב).

ההערכות הן כי חובבי אפל ימתינו לדגמי האייפון X שיגיעו לישראל לקראת דצמבר (בעולם הוא צפוי להיות מושק בחודש נובמבר). באיידיגיטל נערכים עם כמויות מספקות לפי ההערכות הרשת למכירות הצפויות, אולם יש מי שינסה להקדים אותם. אלון פרקש, סמנכ"ל הסחר באופיס דיפו, סיפר ל"גלובס" כי בכוונת הרשת לצאת לארה"ב ולייבא עצמאית מלאי של מכשירים ולא להמתין ליבוא הרשמי - לא בגלל חשש ממחסור אלא כדי להקדים את המתחרים.

יותר ממחצית מהמכירות של הרשת בתחום הטלפונים סלולריים הן באילת הודות לרכיב המע"מ שנעדר משורת המחיר. פרקש אומר כי המחירים של דגמי האייפון החדשים באילת יהיו תחרותיים גם מול המחירים בעולם.