גאדג'טים: משקל חכם של שיאומי - לא יקר ועוזר לרזות

ה-Mi Smart Scale עוקב בקלות וביעילות אחר נתוני משקל הגוף, המחיר שלו סביר, והוא מאפשר לשדרג את השימוש מהמשקלים המסורתיים הנמכרים ברשתות הפארם

 

משקלים חכמים קיימים תקופה ארוכה, והם מבצעים את העבודה שלהם בצורה מהימנה. המטרה שלהם היא להעביר את כל נתוני המשקל לאפליקציה יעודית, ובדרך לאפשר מעקב בצורה טובה יותר אחר העלייה או הירידה במשקל. אז מה מיוחד בדגם של שיאומי (Xiaomi)? המחיר.

דגם ה-Mi Smart Scale נמכר ב-220 שקל בארץ (בחו"ל המחיר נמוך יותר), בעוד דגמים אחרים עולים יותר מכפול. הכניסה של שיאומי לתחום הזה בישראל הופכת את המשקלים החכמים לנגישים ברמת המחיר.

לפני שנתחיל, חשוב להגיד שלשיאומי יש כבר משקל מתקדם יותר - Smart Scale 2, המציע בין היתר גם נתונים על אחוז המים בגוף. הבחירה של היבואן המילטון להשיק עכשיו את הדור הקודם תמוהה, אבל כנראה שלרוב המשתמשים, אשר זוהי התנסות ראשונה שלהם עם משקל חכם, הדבר לא יפריע.

התקנה: ה-Mi Smart Scale פועל על 4 סוללות AA, אשר לא מסופקות באריזה. אלו אמורות לספק זמן עבודה של שנה. חשוב לזכור לשנות את מתג זיהוי השקילה לק"ג, מפאונדים או Catties הסיני. לאחר הורדת האפליקציה (הרחבה בהמשך), אפשר להתחיל להשתמש במשקל. מדובר בהתקנה פשוטה וזריזה.

עיצוב: ה-Mi Smart Scale הוא משקל יפהפה. הוא לבן, מעוגל בפינות ומצופה זכוכית מבריקה. המוצר עבר לדברי שיאומי בדיקות איכות הכוללות מבחן נפילה של כדור פלדה מגובה של 1 מ', בכדי להבטיח שהזכוכית המלוטשת לא תישבר בקלות, אם במקרה נופל עליה משהו.

הצג הדיגיטלי הכולל את חיווי המשקל כבוי במצב המתנה, ואי אפשר לדעת שהוא קיים מתחת לציפוי הלבן. רק כשדורכים על המשקל הוא מתעורר לחיים. לוח התצוגה מציג שקילות ברורות באמצעות חיישן התאורה המתאים אוטומטית את הבהירות לקריאת המשקל.

אפליקציה: ה-Mi Smart Scale מתקשר עם אפליציית Mi Fit בחיבור בלוטות' 4.0. צריך להפעיל בכל פעם את האפליקציה לפני שמתחילים את השקילה. החיבור בין המשקל לאפליקציה מהיר מאוד ואפשר לראות את האפליקציה מתעדכנת בזמן אמת. מה שחסר במשקל של שיאומי הוא חיבור WiFi. זה מאפשר במשקלים של חברות אחרות מדידה נוחה יותר, כי לא צריך לפתוח את האפליקציה בכל פעם שרוצים להישקל. גם שאר בני המשפחה יכולים להשתמש במשקל (עד 16 אנשים). ה-Mi Smart Scale מזהה אוטומטית שמדובר באדם אחר, ומציע להוסיף אותו באפליקציה.

אפליקציית Mi Fit היא זו המשמשת את שיאומי גם בחיבור הצמיד, השעון והנעליים החכמות שלה. מדובר במרכז הבריאותי של החברה, המציג את כל המידע החשוב למשתמש. כך שמשתמשי הצמיד החכם Mi Band, יכולים לראות גם את זמן השינה, הצעדים, דופק לצד המשקל. כדאי גם לציין, שאפליקציית הכושר של גוגל יודעת למשוך את נתוני המשקל בצורה אוטומטית מזו של שיאומי, למרות שזה לא תמיד עבד בצורה חלקה.

בניגוד למוצרים רבים אחרים של שיאומי, כאן החברה הסינית עשתה עבודה טובה מאוד בהתאמת הממשק לשפה האנגלית, כאשר חלק קטן גם מגוייר לעברית. המשקל העדכני מוצג בגדול, כאשר מעט מתחתיו מופיע גרף של נתוני המשקל מהשבועות האחרונים. ניתן לחזור אחורה בקלות ולראות נתונים מהעבר, לצד חיווי גרפי של עלייה או ירידה במשקל. האפליקציה גם מציינת את נתוני ה-BMI (מדד מסת גוף).

בשורה התחתונה, ה-Mi Smart Scale עוקב בקלות אחר נתוני משקל הגוף. המחיר שלו סביר והוא מאפשר לשדרג את השימוש מהמשקלים המסורתיים הנמכרים ברשתות הפארם.

מחיר: 220 שקל (יבואן המילטון)

ציון: 8.5

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.