פרישה נוספת ממפלגת העבודה: אראל מרגלית פורש מהכנסת

אחרי פרישת מנואל טרכטנברג הודיע הערב אראל מרגלית על פרישתו מהכנסת ■ במהלך העימותים לקראת הבחירות בעבודה הביך מרגלית את היו"ר הנבחר אבי גבאי שאמר שלא הצביע ליכוד בעבר

אראל מרגלית / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
אראל מרגלית / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

ח״כ אראל מרגלית החליט לפרוש מן הכנסת. זו פרישה שנייה תוך מספר ימים של חבר בכיר במחנה הציוני אחרי פרישתו של ח״כ מנואל טרכטנברג. במקום מרגלית תיכנס לכנסת הבאה ברשימת העבודה, לאה פדידה, פעילת מפלגה ותיקה מיקנעם.

 מרגלית היה חבר בועדת חוץ הבטחון ובמהלך השנה האחרונה הפעיל לחץ ציבורי כבד בנושא פרשת הצוללות וכלי השיט. מיד לאחר פרסום התחקיר הראשון בנושא על ידי רביב דרוקר מערוץ 10, טען מרגלית שכל הליך אישור הרכש בועדת חוץ ובטחון היה תמוה, בהול וללא כללי מנהל תקין. בנוסף, היה מרגלית מרכז האופוזיציה בועדת הכספים וניהל את מאבקי התקציב כאשר הרצוג היה יו״ר המפלגה. הוא משלים קדנציה של ארבע שנים וחצי בכנסת. לדבריו, הוא פורש כדי להתמקד בעשיה ציבורית בצפון ובנגב.

 לגלובס נודע, שחברי כנסת בכירים נוספים במפלגת העבודה שוקלים לעזוב ויתכן שזו לא הפרישה האחרונה לפני פתיחת כנס החורף של הכנסת.

 בהודעתו בפייסבוק הערב כתב מרגלית: "ההחלטה לעבור לעולם הפוליטי נבעה מהרצון להפוך את העשייה היזמית לאג'נדה לאומית: לקדם את הגליל והנגב, ולייצר אלפי מקומות עבודה חדשים לצעירים בדיוק כמו שהקמנו את רובע המדיה בתחנת הרכבת הישנה בירושלים ואת רובע הסייבר בבאר שבע- את אותו דבר אפשר לעשות בעוד חלקים גדולים במדינה. זאת העשייה היזמית שלי , זה החזון הציבורי שלי וזו גם האג׳נדה הפוליטית שלי.

"כדי שאוכל להמשיך לפעול כיזם חברתי ונוכל לעשות שימוש בכל האמצעים, המשאבים ומרחב הפעולה הנדרש, החלטתי לפרוש מתפקידי כחבר כנסת. הדרך הטובה ביותר בשבילי להפוך את האג'נדה אותה אני מוביל למציאות בשטח היא לצרף את הניסיון הציבורי והיכולת היזמית למיזם חברתי ברמה הלאומית: גם פיתוח כלכלי של אזורים שלמים אבל גם הרחבת פעילות "בקהילה" לשכונות מתקשות נוספות בארץ, ויצירת מציאות חדשה לאלפי ילדים בישראל".

מרגלית יכהן כיו"ר עמותת "בקהילה" אשר פועלת להביא עשרות אלפי ילדים בשכונות מצוקה להצלחה אישית וקהילתית דרך חינוך ופעילות ענפה בקהילה, ובמקביל יחזור לכהן כיו"ר קרן ההשקעות jvp אותה ייסד לפני 24 שנים. הקרן נחשבת לאחת מעשר קרנות ההון סיכון הטובות בעולם ( ע"פ חברת המחקר PREQIN) ולאורך השנים הקימה 120 חברות, ביצעה מעל 30 אקזיטים מתוכם 12 הנפקות בנאסד"ק ומנהלת כיום כ 1.2 מיליארד דולר.