ישראל כץ לנתניהו: מאחל שתוסר חשכת ענני החקירות

ישראל כץ ערך, באירוע הרמת כוסית לרגל חג הסוכות, סקירת מודיעין וטרור ■ קרא להכריז על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

באירוע הענק על הדשא אשר בביתו בכפר אחים נאם הערב השר ישראל כץ והקדיש את רוב נאומו לנושאי מודיעין וטרור. הוא הצטרף לקריאה לסווג את משמרות המהפכה באיראן כארגון טרור ואמר שהוא מגבה את ראש הממשלה נתניהו בכל מהלכיו בנושא האיראני. כץ קרא לראשי האופוזיציה להפגין חזות אחידה עם הממשלה בכל הקשור לאיראן כדי שגורמי ממשל וחברי קונגרס בוושינגטון יראו שישראל מאוחדת בנושא הזה.

רבים מהשרים וחברי הכנסת של הליכוד נכחו באירוע, אך רק חבר כנסת אחד (למעט ראש הממשלה) זכה לברכות על פועלו בכנסת במהלך הנאום: ח"כ יואב קיש הדוחף חקיקה בנושא שיפור וייחוד מעמדה של ירושלים כבירת ישראל.

חלק ממושך מנאומו של כץ הוקדש לפרגון ותמיכה בנתניהו. כץ איחל לו שתוסר חשכת העננים מעל ראשו של נתניהו וחזר על דברים שאמר בעבר: כאשר נתניהו יסיים את תפקידו כראש ממשלת כץ יתמודד על ראשות הממשלה. קומץ תומכים בשורה הראשונה הגיב בקריאות "הו, אה, מי זה בא ראש הממשלה הבא".

בקהל נכחו אלפי אנשים. בכל פעם שנאם כץ בנושא מלחמה בטרור, הכרזת משמרות המהפכה כארגון טרור, הנושא האיראני או ירושלים הקהל מחא כפיים.

בחלק אחר בנאום התייחס כץ לתוכניותיו להובלת של סחורות ומוצרים לתוך עזה תוך בניית נמל ימי חדש ומפורד, ואף דיבר במשפט על תוכנית פסי הרכבת ברחבי המזרח התיכון התחבורה ודווקא בעת המסרים הפייסנים האלה, הקהל דמם.

בלטו בהיעדרם מבין בכירי הליכוד: גדעון סער, מירי רגב, גלעד ארדן, יובל שטייניץ. מי שדווקא בחר להגיע ולזכות לחיבוקי תמיכה מחבריו לתנועה הוא יועצו של השר שטייניץ רמי טייב הנמצא תחת חקירה משטרתית בימים אלה.