ברקליס הוריד המלצה למלאנוקס: "יכולת מוגבלת להפתיע"

בברקליס ממליצים על המניות של חברות הטכנולוגיה הישראליות סיוה, קורנית, רדוור ואורבוטק - וממשיכים להיות שליליים כלפי אלוט

איל וולדמן / צילום: תמר מצפי
איל וולדמן / צילום: תמר מצפי

אחרי עלייה של כ-12% במחיר המניה של מלאנוקס מתחילת 2017, בבנק ברקליס ממליצים לנצל את החוזק במניה ולמכור אותה על-מנת לממש רווחים. ברקליס הוריד אתמול את המלצתו למניית מלאנוקס מ"תשואת יתר" ל"תשואת חסר", ולדברי האנליסט ג'וזף וולף, בין כל מניות הטכנולוגיה המסוקרות על-ידי הבנק, "מלאנוקס היא בעלת היכולת המוגבלת ביותר להפתיע אותנו עם אפסייד ב-12-18 החודשים הבאים". מניית מלאנוקס ירדה אתמול בנאסד"ק ב-3.8% למחיר המשקף לה שווי של 2.3 מיליארד דולר.

מלאנוקס, שהוקמה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. להערכת האנליסט וולף, מלאנוקס צפויה להגיע או אף לעקוף את התחזיות ברבעון השלישי של השנה (בברקליס מצפים ממנה להכנסות של 228 מיליון דולר ורווח נקי של 64 סנט למניה - זהה לקונצנזוס האנליסטים בשורת הרווח ומעט גבוה יותר בשורת ההכנסות).

"הורדת ההמלצה שלנו בשום אופן לא נוגעת לרבעון או למיצוב הטכנולוגי של מלאנוקס", מדגיש וולף, שמוסיף כי מלאנוקס היא מובילת שוק ה-interconnect. עם זאת, הוא מציין שהדינמיקה של השוק השתנתה ומזכיר כמה מגמות שמובילות לכך שההובלה של מלאנוקס את טכנולוגיית ה-Ethernet, שגורמת בדרך כלל לביצועי יתר של החברה, אינה מתממשת בשלב זה. מגמות אלה כוללות את תחילת הדעיכה במוצרים התומכים ב-40GB, את העובדה שב-25/50 ו-100GB אמזון וגוגל משתמשות במוצרים פנימיים שלהן וכן את התחרות מצד אינטל, ברודקום ו-Cavium. "אנחנו בהחלט רואים את ההזדמנויות המשכנעות של מלאנוקס בתחום המתגים (סוויצ'ים), היישומים של בינה מלאכותית ובמוצר ה-SoC החדש, אך זה לא מספיק כדי לייצר אפסייד משמעותי ל-2018", מציין וולף.

הורדת ההמלצה למלאנוקס לוותה גם בהפחתת מחיר יעד למניה, אך ב-2 דולרים בלבד, ל-48 דולר. מחיר היעד החדש גבוה ממחיר השוק ב-5%.

המלצה חמה על סיוה

ההמלצה על מלאנוקס פורסמה כחלק מסקירה רבעונית כללית על חברות טכנולוגיה (Emerging technologies), הכוללת גם חברות ישראליות. החברה המומלצת ביותר בתחום זה, לדברי ברקליס, היא חברת Coherent מארה"ב, הנסחרת בשווי כ-6 מיליארד דולר ומספקת מוצרים מבוססי לייזר. להערכת וולף, החשיפה המשמעותית של החברה לשוק ייצור מסכי ה-OLED, יכולה לתמוך בהמשך הצמיחה של החברה בשנים הקרובות.

בין החברות הישראליות, יש ארבע חברות שזוכות להמלצות חיוביות ("תשואת יתר"): סיוה, קורנית דיגיטל, אורבוטק ורדוור. אם לשפוט לפי מחירי היעד שבהם נוקב האנליסט למניות אלה, סיוה היא בעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר לאפסייד - מחיר היעד שלה הוא 54 דולר, גבוה ב-24.7% ממחיר המניה בנאסד"ק. סיוה, בניהולו של גדעון ורטהייזר, מספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים לשוק הסלולר ולשווקים נוספים ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 951 מיליון דולר, אחרי עלייה של 25% בשנה האחרונה. לדברי וולף, לסיוה יש מעמד תחרותי חזק בשרשרת הערך של המכשירים הניידים, לצד הזדמנויות צמיחה בשווקים אחרים, כמו האינטרנט של הדברים (IoT). מומלצת אחרת היא כאמור רדוור, שמנוהלת על-ידי רועי זיסאפל ונסחרת בשווי 764 מיליון דולר אחרי עלייה של 37% במניה בשנה האחרונה. רדוור מספקת פתרונות לזמינות, ביצועים גבוהים ואבטחת רשתות תקשורת ארגוניות, מרכזי מחשוב ואפליקציות, ובברקליס מבססים את המלצתם החיובית על הצמיחה בהיצע המוצרים של רדוור לשוק אבטחת הסייבר והמאזן החזק שלה. להערכת וולף, מכירות הסייבר של רדוור כבר מגיעות ל-35% מסך המכירות של החברה. הוא מזכיר שמכירותיה נוטות יותר ויותר לכיוון של מכירות תוכנה ומינויים בתחום הסייבר, שהם רווחיים לה יותר, אך היא נמצאת כעת בתקופת מעבר, שבו נרשמת פגיעה במכירות שלה. עם זאת, להערכתו הדאונסייד לשווי השוק מוגבל משום שהמזומנים בקופת החברה מהווים כמחצית משווי השוק. מחיר היעד למניה הוא 19 דולר, כ-10% מעל מחיר השוק.

מלבד מלאנוקס, יש רק עוד חברה ישראלית נוספת שברקליס נוקט בגישה שלילית כלפיה, והיא יצרנית ציוד התקשורת אלוט, שההמלצה על מנייתה נותרת ללא שינוי, "תשואת חסר".

המלצות ברקליס למניות הטכנולוגיה הישראליות-מלאנוקס
 המלצות ברקליס למניות הטכנולוגיה הישראליות-מלאנוקס