סינגפור בעד תחבורה ציבורית: לא תתיר גידול במספר המכוניות מפברואר 2018

העיר-מדינה שולטת בקפדנות במספר כלי הרכב שבה באמצעות קביעת שיעור צמיחה שנתי

סינגפור, אחת הערים היקרות בעולם במונחי החזקת מכונית פרטית, לא תתיר מפברואר 2018 שום גידול שהוא במספר המכוניות הנמצאות בה, וזאת בשל המחסור בקרקע ומיליארדי הדולרים המתוכננים להשקעה במערכת התחבורה הציבורית.

רשות התחבורה הקרקעית הודיעה שהיא מקטינה את שיעור הצמיחה המותר במספר המכוניות בעיר-מדינה מ-0.25% לאפס אחוזים בשנה בקטגוריות המכוניות והאופנועים. ב-2020 ייבחן מחדש שיעור הצמיחה המותר.

סינגפור שולטת בקפדנות במספר כלי הרכב הנמצאים בה באמצעות קביעת שיעור צמיחה שנתי, וכן באמצעות מערכת מכרזים עבור הזכות להחזיק ולהשתמש בכלי רכב למספר מוגבל של שנים. סינגפור היא אחת המדינות צפופות האוכלוסין ביותר בעולם, וכבר קיימת בה מערכת תחבורה ציבורית נרחבת.

כיום מכסים הכבישים 12% מסך הקרקע בסינגפור, לדברי LTA. "לנוכח מגבלות הקרקע והצרכים המתחרים, יש אפשרות מוגבלת להרחיב עוד יותר את רשת הכבישים", אמרה LTA.

אשתקד נמנו בסינגפור, שאוכלוסייתה גדלה בקרוב ל-40% משנת 2000 ל-5.6 מיליון נפש בעת הנוכחית, יותר מ-600 אלף מכוניות פרטיות ושכורות בכבישים. מספר זה כולל מכוניות שבהן משתמשים נהגים שעובדים עם שירותי הזמנת נסיעות כמו Grab ואובר, שהפופולריות שלהם הולכת וגוברת.

עלותה של מכונית בגודל בינוני בסינגפור גדולה בדרך כלל פי ארבעה מאשר בארה"ב. סינגפור האריכה את מערכת מסילות הרכבת שלה ב-30%, ובנתה נתיבים חדשים ויכולת נוספת במערכת האוטובוסים. בחמש השנים הבאות תשקיע הממשלה 20 מיליארד דולר סינגפורי (14.7 מיליארד דולר ארה"ב) בתשתיות מסילות רכבת חדשות, 4 מיליארד דולר סינגפורי בחידוש, שדרוג והרחבת נכסי מסילות רכבת פעילים, ו-4 מיליארד דולר סינגפורי נוספים בסובסידיות של חוזי הפעלת אוטובוסים, לדברי LTA.